|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Audacious
|
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenJeg er ikke prinsippielt mot skoleuniform. Men jeg ser ikke at det hjelper på problemet det vurderes innført for å løse.
|
|
|
#2 |
|
Hertuginne
|
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Jeg ser heller ikke hvilke problemer skoleuniform kan løse, og dermed ser jeg ingen gode argumenter for å innføre det.
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Samme her.
|
|
|
#4 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenTja, man sparer sikkert inn en del tid på å slippe det valg av klær-dramaet som allerede utspiller seg hver morgen hos oss med "bare" fireåringer i hus. Og så kan det være litt stilig |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenHer måtte jeg enten hatt mange sett, ellers måtte jeg ha vasket uniformen hver dag. Har ei som ikke er i stand til å få i seg mat uten å søle på seg.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du må vel vaske de vanlige klærne også hver dag? *ser ikke akkurat det problemet* |
|
|
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenDet blir jo bare komisk når diskusjonen blir ned på detaljnivå om praktiske forhold. Altså, barn går med uniform i mange land. Det lar seg fullt ut uten for store utfordringer eller problemer sånn praktisk.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenDet som forøvrig er interessant er at det er såpass motstand mot uniform i "likhets" landet Norge. Vi liker jo ikke at noen stikker seg ut for mye og ser helst at alle er så like som mulige. Ikke skal vi ha synlige religiøse symboler eller noe som skiller elever markant ut fra andre. Det å kjøpe dyre merkeklær til barna blir nærmest frowned upon og i det store og hele så skal alt helst være nøkternt. (Utenom sportsutstyr da, det er alltid et hellig unntak i Norge).
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg trenger ikke å vaske dem hver dag, fordi de har andre klær de kan ha på seg neste dag. Det er derfor vi har skittentøykurv. :enkel:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-02-14 kl 22:09. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|