|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Hvordan kan du være så bastant på det? Hvordan vet vi at det ikke hjelper på mobbing?
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Å fjerne merkeklær kan kanskje hjelpe dem som blir mobbet for mangelen av dette (men ikke dem som blir mobbet av andre grunner) på kort sikt. Jeg tenker først og fremst at det hadde vært kjekt for alle barna som ikke kan gå med Fjellraven jakke eller ekte UGGs at mobberne ble tatt tak i og stilt til ansvar. I ytterste konsekvens at mobberne ble fjernet fra skolen og tatt ut av sitt miljø. At de som ikke tør å si fra og stå opp mot mobberne, men som stilltiende ser på og aksepterer, også blir stilt til ansvar.
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Enig i det du sier men så er det dette med den virkelig verden, slik ting er, og hvordan det burde være slik du beskriver. Mobbere blir ikke utvist fra skolen osv.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 10-02-14 kl 17:48. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Nei, verden er ikke slik, men vi må aldri gi opp kampen og la mobberne vinne. Aldri vakle i holdningen om at det er de som krever "ekte" merke som tar feil, og de som ikke bryr seg om dette som har rett.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes det var svært til problematisering av det praktiske rundt uniform. Det finnes allerede skoler her til lands som har skoleuniform, enkle bukser, t-skjorter og gensere. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Det jeg lister opp er i forhold til mobbing. Selvsagt ser jeg også for meg at det som er aktuelt vil være enkle, praktiske bukser og gensere. Og at man om vinteren uansett må stille med eget yttertøy og egne sko, dermed er man like langt.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men igjen står man fritt i henhold til yttertøy. Og slik jeg har sett denne motepressedebatten, har det i stor grad vært snakk om å ha "den riktige jakka".
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|