|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når folk tror de vet alt om deg og din sykmelding
Er du klar over at vilkåret for å få uføretrygd er "varig ute av stand til" å arbeide av "medisinske årsaker"? Kan du fortelle meg hvordan man får uføretrygd på det grunnlaget du nevner ved å ikke gidde å jobbe? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg ikke tenkt å si noe om-igjen. : vil ha kvelden fri:
Nei, det kan jeg ikke. :vil ha kvelden fri: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Når folk tror de vet alt om deg og din sykmeldingDu kjenner utrolig mange snyltere Pelle. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: Når folk tror de vet alt om deg og din sykmeldingVel, jeg jobber med uføre, og vet hvor syk man må være for å få en uførepensjon innvilget. Jeg blir provosert over at det virker som du uttaler deg så skråsikkert om mennesker og ting jeg ikke synes du har nok kunnskap til å uttale deg om. Jeg blir provosert over mennesker som kommer med det jeg kaller slengbemerkninger om andre menneskers helse/privatliv/arbeidsevne og tiltaktslyst. Det er bakgrunnen for at jeg har kommentert uttalelsene dine om "snyltere". |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Det å få uførhetsstatus har nok blitt vesentlig vanskeligere. Men man vet jo at det har en sammenheng med bosted og tilgang på jobber. Og så vet man også at dette med utprøving av arbeidsevne ikke er helt enkelt å få til skikkelig. Og hva når man har en restarbeidsevne, men ikke får noen jobb å bruke den i?
|
|
|
#8 |
|
Man får altså IKKE uføretrygd hvis man har restarbeidsevne men ikke tilgang på arbeid . Da må man søke arbeidsledighetstrygd eller sosial stønad. Vilkåret er som jeg har nevnt tidligere "varig ute av stand" til å arbeide på bakgrunn av "helsetilstand". Det å ikke ha tilgang på relevant arbeid faller IKKE innunder dette vilkåret. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|