Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innvandrer og bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 15:53   #11
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg kan ikke for det, jeg blir kanonirritert over sånne bakstreberske holdninger, og hønemoren i meg blir ekstra irritert .

Og jeg må bare spørre hvordan i himmelens navn og rike du klarer å skille adopterte fra "vanlige" innvandrere når du ser dem traske gjennom toget i bunad .

At du ikke ville brukt folkedrakt fra et annet land kan jo ikke sette standarden for alle andres bruk av folkedraktert .

Les alle innleggene mine du Valentina så har jeg forklart det du spør etter før du skrev dette innlegget.

JEG reagerer overhodet ikke på innvandrere i bunad. Alle må gjøre som de vil. DET jeg SIER er at JEG personlig IKKE ville hatt bunad om jeg kom fra Nederland og giftet meg med ei norsk ei.

Og jeg vil ikke være med å sette standarden Jeg har bare utrykt hva jeg ville ha gjort. I tråd med det hovedinnlegger spør om.

Jeg er liberal og antirasist, men synes at akkurat bunaden for meg betyr noe helt annet som ikke har noe med det å gjøre. Spør en skotte og du vil nok få akkurat samme svaret.

Så jeg synes jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige. JA, utlendinger kan bruke bunad. JEG har ikke satt noen standard, og vil heller ikke gjøre det. Men jeg ville ikke følt meg vel selv i et annet lands nasjonaldrakt annen enn min egen.
Men hvem vet, jeg har nå ikke bodd i utlandet mer enn tre år, så kanskje jeg ville føle det anderledes om jeg hadde bodd der tyve?
Jeg er åpen for det også.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.