Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innvandrer og bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 16:57   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Så du mener på ramme alvor at adopterte barn ikke bør bruke bunad, fordi de ikke har tilknytning til landet?! . Til din opplysning står faktisk adopterte som innvandret i folkeregisteret.

Og hva er din definisjon på innvandrer? Gjelder dette bare førstegenerasjon? Når får man sterke nok tilknytning til at man kan bruke bunad?

Og som jeg sa til Trulte: Jeg lurer på om du har gode argumenter som jeg kan servere ungene mine, om jeg skulle fortelle dem at de dessverre ikke er kvalifiserte til å gå i familiebunaden, og at søskenbarna nok må arve min bunad .

Adopterte er da ikke innvandrere i den forstand. Jeg tror du misforstår litt med vrangvilje her.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.