Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg er så glad for at slikt ikke er praksis her. Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å kjøre slike opplegg.
Hvor mange er det som deltar fra klassen, anslagsvis?
Her kjøres det lignende opplegg, fredsreisetur, 7000 kroner pr. hode. Foreldre blir med som anstand, lærer ble ikke invitert med/betalt for, pga. at de begynte å samle inn penger i november i fjor... Reisen skal foregå i høstferien, rundt 60% av elevene skal reise.
Nå er det slik at de fleste ungdommene hadde konfirmasjonsleir i juni. Den kostet 3500+lommepenger+evt. utstyr man måtte ha. De skulle sove i telt på denne leiren (som de skulle skaffe selv). Deretter har vi konfirmasjon i nå i september. Det er også dyrt!
Jeg sa til vår gutt at om han skulle på tur, så måtte han tjene alle pengene selv. Dermed sa han at han ikke ville være med, siden de ikke har hatt mer enn noen få dugnader og nok ikke har tjent inn halvparten av turen engang. Restbetaling på turen skjer i disse dager og her er hver mann sin egen herre. Ingen felles pott, det du har solgt for/jobbet for, det er ditt, så Ola kan ha tjent inn hele turen, mens Trine må betale hele selv.
Han er ikke lei seg for at han ikke skal reise. Vi har "råd" til å sende han, men jeg synes rett og slett det blir veldig mye penger ut på noen få måneder.
Første prisen som ble presentert var 3500 kr. Noe de oppriktig trodde på. Den endelige prisen er på 7000 og ikke alle måltider er dekket.
Det var stor splittelse i foreldregruppa ang. denne turen, men det var noen foreldre som kjørte veldig på for å ha en polenreise.
Vi andre var mer på å arrangere en billigere tur i nærområdet, men dette ble nedstemt.
Sist redigert av Señora : 22-08-14 kl 11:46.
|