|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Og det er i og for seg viktig for de med sølvskjeer både her og der også, å sette sammen og delta på en klassetur som det Charlie beskriver.
![]() |
#82 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Jeg forbinder oppegående med mental kapasitet, og det har ikke noe med penger å gjøre. Kjenner faktisk noen med mye penger som ikke er spesielt oppegående, og mange med lite penger som er oppegående. :nemlig. (Og : obviously. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Epikur
|
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Jeg synes Charlies beskrivelse av klassekasser og skoletur høres glitrende ut.
![]() |
#84 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Her er opplegget slik:
![]() |
#85 |
Halloen!
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!6700 x 2 for en tur til Polen? I dont think so. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Over 13000 er mye penger. Og i tillegg må man ta en uke ferie. Ganske kraftig innhogg i både ferietid- og penger for de fleste.
![]() |
#87 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!
Jeg er så glad for at slikt ikke er praksis her. Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å kjøre slike opplegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Men her er det 37 av 94 som blir igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Halloen!
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!37 av 94 er tross alt bedre enn 1 av 30. Uten at jeg forsvarer London-turen på noen som helst måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
litt gøy på håret
Nesten alle. Kanskje minus et par i hver klasse? Hvilket i mine øyne gjør turen til alt annet enn frivillig. Man detter jo helt utenfor sosialt om man ikke er med.
![]() |
#91 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#92 |
|
Jeg hadde steilet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Jeg er ikke med og arrangerer, jeg er lærer på en annen skole.
![]() |
#94 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Vi har hatt lignende opplegg her med Polenturer i tiendeklasse, men det har vært basert på et visst antall frivillige foreldre og ikke en for hvert barn. Turen foregikk i høstferien og vi måtte også betale for de lærerne som var med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
maler
|
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Det er jo helt vanvittig med en semiobligatorisk tur til 14000 kr hvor foreldrene må bruke en ferieuke. Det hadde ødelagt muligheten for å dra på noen famlietur for oss den høsten, delvis på grunn av økonomi og delvis på grunn av ferieforbruk.
![]() |
#96 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Guava; meget godt poeng mht mottak av gave som offentlig ansatt.
![]() |
#97 |
Bedreviter
|
Det er jo nettopp derfor det er så galt, så galt og arrangere slikt. Og du er garantert ikke den eneste foreldren som har lite lyst, men som ikke protesterer. Sist redigert av Teofelia : 21-08-14 kl 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg har en følelse av at vi bor i samme kommune. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!En helt annen ting: er det egentlig bra for klassemiljøet og fellesskapet å dra til London? I en friluftssetting er det mye enklere å skape rom for inkludering av alle, og ungdommene vet nokså nøyaktig hvor langt de kan strekke grensene. I en ukjent storby blir det lettere til at det blir klikker, ikke minst ut fra hvem som har mye lommepenger, og det er vanskeligere å holde kontrollen. Hvem har ansvaret på turen? Hvilket ansvar har rektor hvis det skjer noe galt?
![]() |
#100 |
Bedreviter
|
Det er helt sikkert flott for klassemiljøet å reise til London, men ikke nødvendigvis mer enn å reise på hyttetur ved fylkesgrensa. Noe som ikke koster 8000 pr snute og som kan inkludere alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|