Sv: Jeg, en butikkbølle?
Jeg er frekkere. For jeg pleier å ta godt tak i folks handlevogner eller barnevogner og flytte dem til side. Hvis folk reagerer da, så er det normalt i sjokk og vantro over at noen virkelig TOK i deres barnevogn, de blir forvirret og det utnytter jeg til bare å smile og ta det jeg skal ha.
Hvis ikke folk selv SER at de sperrer for andre, så gidder jeg ikke oppdra dem. Da flytter jeg dem bare.
Irriterer meg ofte grenseløst i matbutikker, over hvordan det er mulig å sperre så totalt. Man kan sette vogna på så mange måter, og stort sett vil det være mulig for andre å komme forbi. Men så har du de som på død og liv må stille vogna på skrå og i tillegg stå med en hånd og rugge den hersens handlevogna fram og tilbake i håp om at kyllingfiletene skal sovne - og da er det kul umulig å komme fram. Så jeg tar bare tak i vognene og skyver dem unna, jeg.
Merkelig at folk ikke greier se seg selv fra et annet perspektiv enn sine egne øyne.
Så nei, Elinblu, du var slett ingen bølle. Tvert i mot, du var for snill - bruk litt mer makt neste gang! Du har da akkurat like stor rett til å handle der som alle andre.
|