Sv: Jeg, en butikkbølle?
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Takk skal dere ha! Jeg må selv si at jeg egentlig syntes jeg var riktig så mild i denne situasjonen. F.eks. mener jeg det faktisk var høfligere så si "unnskyld" enn om jeg bare hadde sneket meg innpå dama bakfra og begynt å rote etter ammeinnleggene ved knærne hennes.
For noen uker siden havnet jeg i en litt liknende situasjon. Et par med handlevogn stod i en matbutikk og sperret absolutt all passasje i et "kryss" mellom reolene mens de diskuterte ett eller annet. Jeg skulle ha tak i noe som befant seg et par meter bak dem, men hadde ingen sjans til å snike meg forbi selv om jeg ikke hadde vogn den dagen. Her valgte jeg ikke "unnskyld"-taktikken, men stod og kremtet litt for å hinte. De reagerte selvfølgelig ikke, og jeg tok meg sjøl i å fnyse halvhøyt idet jeg begynte å gå en helt annen vei. Da ropte dama etter meg: "Du kan da gå rundt!" Ja visst, det var jo nettopp det jeg ble nødt til - en omvei rundt flere hyllereoler, sikkert 80 meter i stedet for 2. Jeg mumlet ett eller annet grettent til svar - og var satt ut i flere timer etterpå. Jeg hater slike situasjoner! Føler meg alltid så utrolig tåpelig etterpå, som den reneste forbryter eller en tikkende bombe.
Elinblu da! Nå er det like før jeg sender deg på bølle-kurs! Du kan da ikke gå rundt og føle deg tåpelig og være satt ut lenge etterpå fordi du KREMTET!
Jeg har forresten oppdaget at handlevogner er greie å bruke til å brøyte veg. For eksempel når du kommer over gruppe-handlere. Sånne du vet, som går flere sammen, med flere vogner, og som tror de er alene i butikken? Og så parkerer de flere vogner på kryss og tvers, mens en står igjen og vokter kyllingfileten. Vel, da tenker jeg sånn at min vogn er like stor som deres, dessuten er jeg drevet av fandenivolskhet. Så tenker jeg på en gammel barneregle: "Jeg går rett fram, samme hva jeg støter på, jeg går rett fram, samme hva jeg støter på..." og så går jeg bare på. Vognene har hjul i alle retninger og sklir bare pent fra hverandre, mens hun som vokter kyllingfileten blir forfjamset og de andre står og glaner gjennom store briller under permanenthåret.
Så kom igjen Elinblu, vis en litt tøffere side, brøyt deg fram. Alle andre gjør det....
|