Sv: Jeg, en butikkbølle?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Irriterer meg ofte grenseløst i matbutikker, over hvordan det er mulig å sperre så totalt. Man kan sette vogna på så mange måter, og stort sett vil det være mulig for andre å komme forbi. Men så har du de som på død og liv må stille vogna på skrå og i tillegg stå med en hånd og rugge den hersens handlevogna fram og tilbake i håp om at kyllingfiletene skal sovne - og da er det kul umulig å komme fram.

Takk skal dere ha! Jeg må selv si at jeg egentlig syntes jeg var riktig så mild i denne situasjonen. F.eks. mener jeg det faktisk var høfligere så si "unnskyld" enn om jeg bare hadde sneket meg innpå dama bakfra og begynt å rote etter ammeinnleggene ved knærne hennes.
For noen uker siden havnet jeg i en litt liknende situasjon. Et par med handlevogn stod i en matbutikk og sperret absolutt all passasje i et "kryss" mellom reolene mens de diskuterte ett eller annet. Jeg skulle ha tak i noe som befant seg et par meter bak dem, men hadde ingen sjans til å snike meg forbi selv om jeg ikke hadde vogn den dagen. Her valgte jeg ikke "unnskyld"-taktikken, men stod og kremtet litt for å hinte. De reagerte selvfølgelig ikke, og jeg tok meg sjøl i å fnyse halvhøyt idet jeg begynte å gå en helt annen vei. Da ropte dama etter meg: "Du kan da gå rundt!" Ja visst, det var jo nettopp det jeg ble nødt til - en omvei rundt flere hyllereoler, sikkert 80 meter i stedet for 2. Jeg mumlet ett eller annet grettent til svar - og var satt ut i flere timer etterpå. Jeg hater slike situasjoner! Føler meg alltid så utrolig tåpelig etterpå, som den reneste forbryter eller en tikkende bombe.