|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Dersom en kjøttelsker må ha med seg kjøtt i et selskap, må det skyldes at vedkommende bare må ha akkurat den ingrediensen for å klare seg (av en eller annen absurd grunn),
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Jeg synes ikke det er noen forskjell egentlig? For meg er det likeverdig om det er overbevisning eller antipati som ligger bak, og det som ligger til grunn for ganske mange vegetarianere er jo en litt avansert utgave av "liker ikke". Forskjellen er at det finnes et ord for det. Nå tenker jeg ikke på de som heller hadde foretrukket annen mat, men for de som virkelig sliter med endel mat vil det være like utfordrende som for en som sliter med mat med kjøtt og fisk i. For begge vil det jo komme an på hva annet som serveres tenker jeg. Jeg har en gutt som i mange selskap blir gående sulten. For han er det ikke helsesmessige grunner til det så han får ikke noe gehør hos meg, men han greier virkelig ikke. Han vurderte i ca 10 minutter å bli vegetarianer også, men det gikk fort opp for han at han da ikke ville ha noe å leve av, så han skrinla prosjektet før det hadde startet. For han ville et opphold i et veganerhjem vært en real slankekur.
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Det interessante er jo at i mange tilfeller vil veganisme/vegetarianisme, selv om det oppsto av etiske årsaker, også ende opp med å bli en appetittaversjon. Altså at selv om det rent hypotetisk ble betraktet som etisk ok å spise et dyreprodukt, ville det ofte være lite fristende for en etisk veganer/vegetarianer å spise det likevel, fordi man i praksis var avvent i å betrakte det som mat.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|