|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?
Akkurat der er jeg ikke enig. Mine lærte veldig fort at man sitter i bilstolen, og noe annet er ikke lov. Særlig i den alderen da de var "ramme" på å ta armene ut av selen i setet. Når jeg som forelder jobber for å få de til å bli sittende så blei jeg rimelig sur på den i familien som tok de med på en kjøretur foran rattet altså. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror likevel de klarer å forstå forskjellen på dette med å sitte i bilsete når man skal ut på kjøretur, og en gang få sitte på fanget og "styre" for moro skyld, inne på en gårdsplass eller en avkjørsel. De aller, aller fleste skjønner at det ikke er noe man gjør til vanlig. Som sagt har alle mine tre fått sitte på fanget til bestefaren opp gårdsveien, og styre bilen hver sin gang, men det har aldri vært vanskelig å få dem til å forstå at de må sitte i barnesete og ha på belter i bilen.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
I motsetning til mange i denne tråden. Og da sikter jeg ikke til meg selv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Selvsagt er de det, veldig merkelig ting å skrive (hva antyder du her?) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg antyder ingenting. Jeg sier det, fordi jeg føler mange undervurderer ungene og tror de må være like konsekvente, omtrent fra fødselen av, med alt, ellers signaliserer man til ungene at noe annet er greit. Femkomstmiddel med pedaler = hjelmen på, uansett, ingen slingringsmonn. Ellers får man problemer med å få ungene til å bruke sykkelhjelm senere.
|
|
|
#6 |
|
|
Vel, jeg regner med at du snakker for dine unger. for min erfaring er annerledes, det er ikke alle som skjønner det. Og jeg har fått motargumenter så uendelig mange ganger. Så da har du din erfaring, og jeg har min. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg kom rett bak en kollisjon i fjor, den ene kjørte ca 5 km i t og den andre 10 km.Airbagene ble utløst og frontruta på den ene bilen ble knust pga airbag. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg er født og oppvokst på Vestlandet og har kjørt masse ferger, både som barn og med egne barn. Jeg har aldri sett eller hørt om at noen har kjørt på en ferge med barn på fanget og hadde vært hoderystende sjokkert om jeg hadde sett noen gjøre det. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|