|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
Ses det på som helt greit, da?
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Jeg har ikke sett at noen har brukt karakteristikken i tråden, det var derfor jeg lurte på hva du mente. Hvilke poster tenker du på?
|
|
|
#5 |
|
koko
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg er aktiv HEF-er, men fanatisk nekter jeg å være med på at jeg er.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Men er det noen som har sagt det? Helt ærlig - jeg skjønner ikke hvorfor dere plutselig snakker om dette?
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Det er helt riktig, order fanatisk har ikke blitt brukt.
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det stemmer - ingen har brukt ordet fanatisk om HEFere i tråden, men det har kommet flere karakteristikker som jeg synes er rimelig ufine, som lyser av undersforstått "se så fanatiske de er" og som jeg slett ikke kjenner meg igjen i:
Jeg er selv medlem av HEF, og kjenner meg ikke igjen i noe av dette. Ingen andre HEFere jeg kjenner tenker sånn heller, og på infomøte for konfirmanter i regi av HEF på mandag var de klare på at hovedfokuset i kursopplegget ligger på toleranse for alle typer livssyn.
|
|
|
#9 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Veldig enig med alt dette.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig i dette, og synes det er helt bak mål å slenge ut sånne påstander. Jeg er ikke medlem av HEF, men av Humanistforbundet, men det er forsåvidt irrelevant. Jeg synes aktiv påmelding er veldig lurt og veldig riktig.
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Javisst, jeg er enig i det. Jeg synes det er sagt mange både teite og ufine ting i tråden.
|
|
|
#12 |
|
Audacious
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteSkolen har ingen kristen formålsparagraf, den er forlengst fjernet. Det skal ikke foregå forkynnelse i KRLE-faget. Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å forstå hvorfor en gudstjeneste (for det er det det er snakk om, julesanger kan man synge i et klasserom, aula eller gymsal uten en prest tilstede, musikk kan også spilles andre steder enn på vigslet grunn) skal foregå i skolens regi.
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Var ikke meningen å ikke svare på spørsmålet -har ikke vært innom forumet siden i går. Men Stompa svarte det jeg ville svart |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|