Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paris - hva skjer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-15, 15:50   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris - hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Denne slo meg litt nå. Ei bekjent på FB skrev dette i en debatt om aktiv påmelding til skolegudstjeneste, om Humanetisk Forbund:

Det dukker opp noen fronter jeg ikke har sett før. Mulig jeg har levd i en beskyttet boble, men jeg er vant til en mer "live and let live"-holdning. Her er det en småparanoid "dem mot oss"-argumentasjon som skremmer meg litt, og jeg lurer på hvor vanlig dette er rundtom. Det er jo ikke akkurat et godt utgangspunkt for fredelig sameksistens.

Jeg tror at holdninger som dette vil øke i omfang dersom det offentlige rom skal gjennomsekulariseres og ikke har plass for religiøse uttrykk. Radikalisering skjer om man føler seg truet.

Det kan man også si om enkelte ekstreme HEF-ere. Der hvor man føler seg sterkt nok utfordret livssynsmessig i det offentlige rom blir frontene hardere.

I møte med dette tror jeg vi har mer å vinne på å ha noen felles normer som er grunnleggende og hvor man forsøker å få flest mulig med på premissene, men ut over det ha stor toleranse for ulike uttrykk.

Det som dessverre ofte skjer nå er en tilstrebing av en nøytralitet som ikke finnes og deretter krenkelseshylekor for bagateller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.