|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Playdate
Jeg også. Først ignorere en person (muligens av sjenanse, men selektiv sjenanse, siden hun tydeligvis ikke er sjenert for andre), deretter mer eller mindre "erklære" at datteren, på 3,5 år skal bli med hjem til hennes 5 år gamle gutt, som hun aldri leker med, uten å engang vente på svar, for så å uttrykke forundring og nærmest motvilje mot at mor vil være med, og understreke eksplisitt at det bare gjelder første gangen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-04-16 kl 09:48. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
![]() |
Takk, godt å høre! Jeg er verken vanskelig å prate med og legger stort sett godviljen til jeg altså, men dette blir snålt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Det kan vel like gjerne ha vært en bekreftelse på at hun syns det er greit og viser forståeles for at barnet vil ha med moren sin i starten, ikke en avvisning av at det absolutt må begrenses til denne første gangen.
Hvor leser du dette? Det står vel ingen steder at hun kommenterer flere ganger at enmamma er rar?
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() |
Nei, moren har ikke sagt at jeg er rar men hun har bemerket at jeg blir med nå flere ganger. Først til meg i det jeg sa det, så til datteren min, igjen til meg og datteren min da vi gikk ut av døren til bhg også da til mannen min neste dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg synes det virker som om du overhodet ikke har lyst til å sende datteren på besøk dit og at du er veldig negativt innstilt til denne mammaen, og da tenker jeg at du bare kan takke pent nei til hele greia. Du beskriver jo en ganske usympatisk måte å oppføre seg på, synes jeg, så da er det bare å la være. Selv om det ut fra historien din høres ut som at du er mye mer negativ til denne playdaten enn det datteren din er, eller har jeg misforstått?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() |
Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om moren. Eneste jeg har erfart er at hun av en eller annen grunn har et behov for å markere seg på en heller dominerende måte overfor meg. Datteren min er veldig utadvendt, men ble overrasket over interessen da han (som hun selv sier) aldri vil leke med henne i bhg. Hun virket glad og lettet for at jeg sa jeg blir med henne, og da ble hun nok litt mer spent. Synes derfor det et litt vrient å skulle trekke oss. Ikke verdens undergang om vi drar, men blir nok ikke fler treff. Sist redigert av Enmamma : 28-04-16 kl 21:58. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Helt ærlig så synes jeg at du virker veldig negativ overfor denne moren. På hvilken måte er hun dominerende overfor deg? Du har jo dannet deg et utrolig lite hyggelig bilde av henne for dere har hatt mulighet til å bli kjent så jeg synes du bare skal droppe besøket der når du har så tydelige negative forventninger til besøket. Jeg ville ikke ønsket å få besøk av noen som hadde en så negativ oppfatning om meg, så jeg synes du skal avlyse hele greia. Og kanskje prøve å være litt mindre forutinntatt mot foreldrene til ditt barns potensielle venner ved neste korsvei.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: PlaydateJeg synes det er helt normalt at man er med når det er små barn eller i allefall første gang, men min erfaring er at foreldre (og barn) er så veldig ulike der at måten hun reagerer på godt kan være basert på at hennes erfaring er en annen enn din. F.eks. er det en gutt i storebrors klasse hvor moren insisterte på at en av foreldrene var med første gang gutten skulle komme og leke hos oss, selv om de altså var såpass gamle (det er første og eneste skolegutt jeg har opplevd det med, men det var selvsagt helt greit det også, det er alltid hyggelig å bli bedre kjent med foreldrene til barnas venner), mens foreldrene til lillebrors bestevenn (4 år) sendte ham hit på for å leke uten å bli med inn og uten at vi kjente hverandre mer enn gjennom litt småprating i garderoben.
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() |
Ja, og datteren vår har også vært alene i bursdager/på besøk hos flere av 2012-barna hvor jeg kun har småpratet litt med de i garderoben.Vi har vel egentlig aldri tenkt på noen "kjøreregler" da de andre gangene har Vært så naturlig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Om noen hadde bemerket mitt valg, gjentatte ganger og i ulike settinger (samtidig som de himlet med øynene), hadde jeg antatt at de syntes jeg var litt snål/rar/"rar". |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
![]() |
Ja, eller at hun I hvert fall vil jeg skal føle at hun synes jeg er rar. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: PlaydateHvis ikke ditt barn vil veldig gjerne, ja da ville jeg sagt at det ikke passet. For hvorfor skal man strekke seg her?
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
![]() |
Nei enig i det.Barna vil nå som moren hans har snakket om det, men jeg merker på datteren min at hun er litt lettet over at jeg blir med. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Hun har ikke Asperger eller noe da? De kan, trist nok, ofte bli misforstått fordi de sier ting nokså kjølig.
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Nok en gang, jeg ser ikke vitsen med å gjette på om hun kanskje har Asperger eller hva som kan være grunnen til at hun oppfører seg slik, eller tolke ting som blir sagt i hytt og vær. Man har en dårlig magefølelse, på grunnlag av pussig oppførsel (som det sikkert nok er en eller annen grunn for, men som jeg ikke skjønner poenget med å prøve å gjette seg fram til, siden sjansen for å gjette riktig er så mikroskopisk), og det er greit nok. Dermed blir man med første gangen, så ungen skal føle seg trygg, og for å se hvordan tonen er hjemme der. Så får man vurdere etterpå om det var suksess eller ikke, og om det er noe poeng i å gjenta besøket.
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Vi har jo ikke noen som helst grunnlag for å vite noe om det, men når noen nevner pussig oppførsel på et forum i en diskusjonstråd, så er det aldeles betimelig å nevne ikkefarlige grunner som kan gi pussig oppførsel, slik at den som forteller om det kan tenke over det. Om de vil.
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
![]() |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
By the Sea
|
Pøbelsara, det er fint å prøve å nyansere, men det er lov å reagere negativt på uvennlig adferd, er det ikke? Jeg ville definitivt reagert veldig negativt på adferd som beskrevet, og det tenker jeg er en helt riktig og sunn reaksjon. Hvem liker å bli oversett for så å bli kommandert for så å bli himlet med øynene over? Om vi har som premiss at beskrivelsen av morens adferd er korrekt, så er det altså en sunn reaksjon å ikke bare la det fare uten å vurdere hele situasjonen. For min del ville jeg ikke tenkt at hun var farlig, men at hun var uhøflig og at det ikke ble aktuelt å diktere en treårings fritid på den måten.
Veldig enig i dette. Jeg adresserer ganske ofte usagte greier, og i dette tilfellet hadde jeg definitivt satt ord på morens adferd og invitert til en mer direkte dialog.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
![]() |
Ja jeg vil definitivt ta opp en ting eller to med moren, på tomannshånd vel og merke, og bare om det blir en playdate. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|