|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Tror du på hjelpere? | |||
| Ja |
|
67 | 38,29% |
| Nei |
|
75 | 42,86% |
| Vet ikke |
|
33 | 18,86% |
| Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Tror du på hjelpere?Jeg tror... at det finnes mennesker som kan være mer mottagelige for krefter eller energier som andre ikke ser eller kjenner. Derfor er jeg tilbøyelig til å tro på både healing og kontakt med ånder (hjelpere om du vil). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Tror du på hjelpere?
Homeopati er sukkerpiller og vann. Men troen på det er vel så sterk at det i seg selv er i stand til å gjør folk friske? Jeg tror man i stor grad kan hele seg selv gjennom positiv innstilling, jeg. Jeg ser jo at folk som er lette i humøret og tar lett på ting ofte har færre plager og takler de plagene de har bedre enn dem som tar tungt på ting. Evt. kan det være andre veien, at de som har det vondt og vanskelig blir mer deppa og lei seg ennde som er friske?
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Jeg vet ikke om du fulgte med på denne søvn-testen som ble gjort i regi av Puls-redaksjonen på NRK. De hadde over 600 deltagere, og halvparten fikk et naturlegemiddel (Valeriana eller noe sånt) og andre halvparten fikk placebo. I begge gruppene rapporterte folk at de fikk bedret nattesøvn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Tror du på hjelpere?Jeg tviler sterkt på at en ettåring klarer å tenke seg frisk fra stadige lungeinfeksjoner. Det klarte homeopatmedisinen. |
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Nei, når det gjelder små barn, og dyr, så er det ingen tvil om at de ikke lar seg lure av "narremedisin". Det er mange som har slike erfaringer, at f.eks. gjentatte luftveisinfeksjoner eller ørebetennelser omsider blir tatt knekken på av homeopati. Vet også om et par tilfeller som har fått kontroll over eksem og hudinfeksjoner etter bruk av homeopatiske midler. Det virker, men ikke på alle, ikke alltid, og kan derfor ikke dokumenteres tilstrekkelig til at man kan kalle det en bevist effekt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Tror du på hjelpere?LUFTVEISINFEKSJONER heter det. |
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
He, he, nå ser jeg at du hadde skrevet lungeinfeksjoner - jeg leste luftveisinfeksjoner, jeg. Startet liksom på lu... og sluttet på infeksjoner. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en vesentlig forskjell: Jeg slipper å betale hos legen. Jo, jeg betaler egeandel, men det er et tak på hvor mye jeg betaler, og prisen er atskillig lavere enn det jeg har hørt at noen betaler hos healer.
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Grunnen til at du betaler mindre hos legen enn hos healeren eller homeopaten er jo bare at staten har bestemt seg for å finansiere det ene, men ikke alt det andre. For 100 år siden var det DYRT å gå til legen - og mange brukte naturpreparater i stedet, fordi de ikke hadde råd til legebesøk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Får man garantier hos legen? Uansett hva det måtte være, og blir man ikke frisk får man pengene tilbake? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Tydeligvis totalt feil lege på meg også. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ustabil
|
For ikke å snakke om alle dem som har blitt gravide til tross for prevensjon! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Expired
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
ræv med ører
Du skal ikke se bort ifra at jeg kunne prøvd, om det var de samme takstene og med mulighet for frikort etter hvert.
|
|
|
#16 |
|
ræv med ører
Sv: Tror du på hjelpere?Bare for å kaste inn en link også.
|
|
|
#17 |
|
ræv med ører
betaler du like mye hos lege som hos homeopat? Nei. Og hvor ofte blir du IKKE frisk av medisinene du får? Dette er det statistikker på, og i de fleste tilfeller klarer legene å forutsi rimelig bra hva som skjer ved inntak av et visst preparat.
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Det som ER sammenlignbart er kravet til garanti - som du mener må gjelde hos alternative behandlere, men ikke hos dem som staten har godkjent. Hvorfor det? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Expired
Here we go again, du och jag. |