Sv: Tror du på hjelpere?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Eller homeopati. Logisk sett bare humbug. Men mange mennesker er godt tjent med denne typen behandling. Skal vi avfeie homeopati, bare fordi effekten ikke kan bevises?
I bunn og grunn - hvis folk får hjelp, er det da så nøye om metoden kan bevises eller ikke? Om nå bare 1 av 1000 blir frisk etter healing - er ikke det bra for den ene?
Homeopati er sukkerpiller og vann. Men troen på det er vel så sterk at det i seg selv er i stand til å gjør folk friske? Jeg tror man i stor grad kan hele seg selv gjennom positiv innstilling, jeg. Jeg ser jo at folk som er lette i humøret og tar lett på ting ofte har færre plager og takler de plagene de har bedre enn dem som tar tungt på ting. Evt. kan det være andre veien, at de som har det vondt og vanskelig blir mer deppa og lei seg ennde som er friske?
Det er bar for den ene som blir frisk, men litt ergerlig for de 999 som betaler x kroner for ingenting.