Sv: Tror du på hjelpere?
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Ok. Men Paradis, Nirvana...Å tro på noe...om det er omsorg for barn, økologisk mat, selvstendighetslæring av barn i forskjellige former: Hva i svarte er forskjellen?
Man må vel bare akseptere at man gjør seg forskjellige erfaringer her i livet, og man bør respektere alles synspunkt, utfra erfaring, uten å avfeie enten det ene eller andre for vrøvl? Synes du ikke?
Du som påberoper deg å bli tatt på alvor, mener jeg? 
Opprinnelig lagt inn av him, her.
:kremt: Du må da medgi at det er en viss forskjell på å tro på Paradis og det å tro at spesifikk omsorg for barn er av det gode? Paradis er det av naturlige grunner ingen som kan bevitne om, hvordan omsorg for barn slår ut har vi utallige empiriske bevis for.
Det finnes brede forskingsprosjekter som kan dokumentere at økologisk mat er sunnere enn vanlig mat (det sier seg i grunnen selv, mat med gift og mat uten gift, liksom... ) slik det finnes enda mer forsking som viser at noen måter å behandle barn på er bedre enn andre. En enkelt persons livserfaring teller faktisk ikke like mye i min bok, som bredt anlagte forskingsprosjekter.
Jeg TROR ikke at det å ikke røyke under graviditet er smarterer enn å gjøre det. Det er bevist gjennom flere forskingsprosjekter.
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Når det gjelder healing så er jeg den første som kunne tenkt meg å prøve det, jeg har flere (attpåtil uhelbredelige) sykdommer jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. Men akkurat som jeg ikke går til en tannlege som ikke har godkjenning og som jeg ikke vet om kan sitt fag eller ikke, så har jeg heller ingen lyst å gå til en selvoppnevnt healer som krever tusenvis av kroner og som ikke kan garantere noenting. (...)
En annen ting jeg har lurt på er at de fleste healere tar seg *godt* betalt. Hvorfor ikke prøve å få evnene sine bekreftet, dokumentert? Da ville man fått større troverdighet og sikkert også mere penger?
Nuta kan kanskje gjøre det gratis? Og kanskje noen av legen her inne kunne undersøkt deg før og etter? Det ville vært interessant.
Opprinnelig lagt inn av turi, her.
Alle dager, har aldri betalt over kr 300,- for healing jeg, og barna har vært gratis. Kan være lurt å se an seriøsiteten og kanskje også få anbefalinger før en punger ut mender med penger.
Tar du ungene dine til en healer? Hvorfor det? Hva healer du ungene dine for? Er det moralsk riktig å ta unger til en healer? Og hvordan måler man seriøsitet hos en healer?