Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er omskjæring like ille som incest?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-07, 23:47   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er omskjæring like ille som incest?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Overgrep gir sjelden fysiske skader???? Unnskyld meg men nå satte knekkebrødet mitt seg fast i halsen, dette var drøyt.

Beklager men jenter som har blitt voldtatt av faren sin (eller andre slekninger) fra de er små har ofte STORE fysiske skader i underlivet.

Jeg synes begge deler er ille, umulig å sette opp mot hverandre. Hva er verst for en liten jentekropp? Å bli penetrert av en voksen mann og misbrukt i flere år eller bli omskåret? Helt umulig for meg å ta stilling til fordi begge deler er helt "sykt" for meg.

Selvsagt er begge deler sykt, men graden av fysiske skader er veldig sjelden så enorme. Ofte gir det ikke fysiske forandringer, det ville vært enklere å domfelle da. Menneskekroppen har stor evne til å reparere seg selv, men ikke etter amputasjon.

Å si at disse overgrepene om mulig er enda værre enn voldtekt (et barn kan ikke i mine øyne samtykke, ergo er det voldtekt). Det betyr ikke at en mener noe så forferdelig er ok, men det sier noe om hvor alvorlig det andre er.

Seksuelle overgrep setter dype spor, men Mim har rett, det er mulig å få hjelp med de traumene, og leve et "normalt" liv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.