Sv: Er omskjæring like ille som incest?
Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.
Selvsagt er begge deler sykt, men graden av fysiske skader er veldig sjelden så enorme. Ofte gir det ikke fysiske forandringer, det ville vært enklere å domfelle da. Menneskekroppen har stor evne til å reparere seg selv, men ikke etter amputasjon.
Å si at disse overgrepene om mulig er enda værre enn voldtekt (et barn kan ikke i mine øyne samtykke, ergo er det voldtekt). Det betyr ikke at en mener noe så forferdelig er ok, men det sier noe om hvor alvorlig det andre er.
Seksuelle overgrep setter dype spor, men Mim har rett, det er mulig å få hjelp med de traumene, og leve et "normalt" liv.
Herrejesus, NOEN klarer å leve et normalt liv, NOEN aldri. Hvis du har blitt voldtatt av et voksent menneske fra du er liten så blir du fysisk ødelagt i underlivet ditt. Jeg snakker om incest, voldtekt av små barn, det gir store fysiske skader som ikke kan rettes på. Unnskyld meg men jeg kjenner desverre folk som har som jobb å ta imot slike ødelagte barn og vet hvor mange av de ender. Derfor blir jeg utrolig provosert av det du sier.
|