Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-17, 22:36   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg vet ikke helt hvor du ville med dette innlegget, men syke mennesker finner vi dessverre overalt. Å bruke gale enkeltmenneskers handlinger som grunnlag for argumentasjon, synes jeg blir underlig. Det gjelder uavhengig av om de sitter i en hvit kassebil klar til å kjøre på turister på Ramblaen, eller i en sort SUV klar til å sprenge Regjeringskvartalet.

Det ene er hverken verre eller bedre enn det andre.

Han ble kjent tilregnelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-17, 22:47   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg vet det - og du vet, at DET ikke var poenget mitt.

Gammel 31-08-17, 22:49   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet det - og du vet, at DET ikke var poenget mitt.

Nei, men når du omtaler ham som "syk" og "gal" synes jeg det bør påpekes. Retten har fastslått at det ikke var en gal manns verk.

Gammel 31-08-17, 22:52   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men når du omtaler ham som "syk" og "gal" synes jeg det bør påpekes. Retten har fastslått at det ikke var en gal manns verk.

Ja jøss, det er viktig å bruke riktige juridiske termer. Jeg slurver nok litt med det ellers også, når jeg omtaler mennesker som gjør fryktelige og onde handlinger. La meg bytte ut gal og syk med OND, da. Er det OK?

Gammel 31-08-17, 22:55   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja jøss, det er viktig å bruke riktige juridiske termer. Jeg slurver nok litt med det eller også, når jeg omtaler mennesker som gjør fryktelige og onde handlinger. La meg bytte ut gal og syk med OND, da. Er det OK?

Er det så underlig at jeg reagerer på at du omtaler ham som syk og gal, når det så vidt jeg husker var en rimelig stor greie på nettopp om han skulle kjennes tilregnelig eller ei? Ordbruk er viktig, og å kalle ham "syk" eller "gal" undergraver problematikken bak (som du var opptatt av i et tidligere innlegg) antifeminismen, hatet mot multikultur, og islam. Da blir det bare noe "sykt". Ikke en farlig ideologi. Eller ond, om du vil. Kall det hva det er, ikke hva vi skulle ønske det var.

Gammel 31-08-17, 22:48   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så absolutt farlig - så absolutt noko som skal bekjempast - men eg syns det er heilt feil å ta denne terrorhendinga som bevis for at den jevne nordmann er mindre tolerant nå enn før.

Utan å ha bevis for det: Eg trur at store deler av dagens unge er langt meir tolerante enn kva mine foreldre på 80 er. Skulle gjerne sett ei undersøking på dette

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.