|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er jo ikke rarere at folk er reddere for høyreekstreme etter Utøya, enn at folk er reddere for islamister etter terroren i Europa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Nei, det er det ikke - og det er nok de siste hendelsene vi opplever, som til enhver tid er det som skremmer mest.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Folk er jo ikke reddere for høyreekstreme. Det er jo hele paradokset. Breivik blir oftere beskrevet som gal enn som fundamental terrorist. Hans handlinger blir forklart i psyke. Muslimske terrorister blir forklart i religiøs overbevisning.
![]() |
#5 |
Usedvanlig begavet
Jeg vet jo ikke, men når det kommer til å la seg skremme av ideologisk vold - er det sikkert flere enn jeg som ikke er spesielt opptatt av om de som utfører terror er gale, onde, hjernevasket eller helt tilregnelige. De finnes.
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
men enkelte (les: underteikna) meiner at høgreekstreme ER noko å bekymre seg for og som skal bekjempast, men at det ikkje er noko som pregar det norske folk, eller kan takast til inntekt for "eit kaldare samfunn".
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgOg nå tenker jeg litt høyt for meg selv, men det er kanskje derfor jeg mener at et sterkt og klart (som i "i vippeposisjon") V som kan kjempe gjennom sine saker og holde den borgerlige politikken på riktig side av anstendighetsgrensen, og samtidig være en klar og tydelig stemme, er bedre enn et V som hadde sagt at FrP er tyfus og vi kan ikke sitte i samme rom som dem ever-ever-ever. Det drar debatten mot midten i stedet for mot kantene. Håper jeg.
![]() |
#8 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et Venstre som hadde sett på Frp som Tyfus hadde holdt Frp ute av regjering.
![]() |
#9 |
Usedvanlig begavet
Tenker du da på den generelle politiske dagsorden, eller kun når det gjelder asyl- og innvandringsdebatten?
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
Når jeg skrev folk, så mente jeg egentlig jeg. For jeg er veldig skremt av høyreekstremisme blir bortforklart og ufarliggjort og mange fra Trump og innover, sier at de ekstreme på begge sider er like ille. De er jo overhode ikke det per i dag. det har vært en rekke høyreekstreme fæle handlinger i den vestlige verden, og det er skremmende at det bagatelliseres til å være "Like ille på begge sider".
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|