Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

FrP-utspill

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 11:23   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FrP-utspill

Lett for dere å le. Vi må kommentere det SAKLIG her på kontoret.

Gammel 13-07-07, 11:25   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hjelp. Det høres ut som en umulig oppgave.

Gammel 13-07-07, 11:31   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og er det helt sikkert at dette ikke er en spøk?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 11:37   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På den seriøse siden:

Dette er ren rasisme. Har asiatiske damer mer huslige egenskaper enn norske/hvite damer? Er de mer omsorgsfulle? Har de mindre ønske/lyst/evne til å realisere sine evner? Har de færre evner?

Hvem er denne Tårnfrid-damen de innbiller seg at farer rundt? Jeg kjenner få drakt-damer med støvletter og designerstæsj (og finnes det briller som IKKE er designerbriller?) som samtidig er småbarnsmødre. De fleste "tårnfridenen" er usminkede, i olabukser, med hestehale, på vei fra en mellomlønnet jobb i det offentlige til barnehagen og videre på vei til barneturn via en kjapp middag hjemme. Gjerne laget fra bunnen.

Er ikke dette et desperat skrik fra et hanndyr som føler at tiden løper fra ham? At endring gjør vondt? At ting er blitt utrygt og annerledes? Han kjenner seg ikke igjen? Middelklasseverdiene med likestilling og selvrealisering treffer ham midt i fleisen og får ham til å føle seg dum og ubetydelig, ikke som MannTM.

Stakkars fyr. Stakkars Dias. Stakkars dem som ikke har skjønt at det er rettferdig og fint å dele ansvaret hjemme.

Gammel 13-07-07, 12:04   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkars fyr. Stakkars Dias.

Tja? Det er jo flott at han er fornøyd!

Jeg kunne sikkert fått mannen til å stille opp i avisa og sagt at jeg er verdens beste å være gift med og at han oppfordret alle andre til å finne en like fin kone .

Men hvis han begynte å trekke konklusjonen at de beste konene kommer fra mitt hjemsted og alle andre er bare håpløse - så hadde jeg vel lurt på hva som hadde ramlet i hodet på ham de siste dagene...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:17   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snasen fyr. Det verste tror jeg er at han har rett i at svært mange er enige med ham. Jeg har nå vært i en del diskusjoner på et annet forum de siste par årene, og fått åpnet øynene for en verden av holdninger og meninger jeg tidligere knapt visste at eksisterte.

Det festlige er jo hvordan han fremstiller seg selv som mann. Som en voldelig, ufin og uten hemninger. Det er helt legitimt for en mann å være en ufølsom idiot, det er bare å gjemme seg bak kjønnet. Han kan selvsagt også med æren i behold gjemme seg bak kjønnet når han overlater samvær med barna til sin nye kone.

Gammel 13-07-07, 22:11   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På den seriøse siden:

Dette er ren rasisme. Har asiatiske damer mer huslige egenskaper enn norske/hvite damer? Er de mer omsorgsfulle? Har de mindre ønske/lyst/evne til å realisere sine evner? Har de færre evner?

Nettopp.

Og en ting til: Er det ikke også rasisme å gå ut fra at de alle er utnyttede stakkarer som ikke er istand til å se sitt eget beste?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 23:57   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nettopp.

Og en ting til: Er det ikke også rasisme å gå ut fra at de alle er utnyttede stakkarer som ikke er istand til å se sitt eget beste?

Jovisst. jeg regner med at i det store regnskapet for Dias (38) så var valget mellom tilværelsen hun hadde i Thailand som hva nå hun hadde mulighet til å drive med og livet med FrP-Dust_fra_HitraTM et greit valg. Hun er sikkert ikke dum.Ikke det minste.

Gammel 14-07-07, 00:09   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det ikke delvis slik i Norge også da? Man må være statsborger for å stemme ved stortingsvalg, men kan stemme ved kommunevalg uten å være det. Jeg er på tynn is her, altså, for dette er bare noe jeg "har hørt", så korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.

Joda det stemmer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:24   #10
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var det nå du skal anbefale den FRP boka....Så vi kan forstå menn som dette og ikke le

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:27   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Var det nå du skal anbefale den FRP boka....Så vi kan forstå menn som dette og ikke le

Jepp. det er et kapittel i den boka om FrP og feminisme. Feminsime er et middelklasseprosjekt, dvs for oss damer som liker jobben vår og liker menn som vasker opp, skifter bleier, forteller oss ting vi kan le av eller bli klokere av og aller mest liker vi menn som liker damer som ikke er "høflige og reserverte".

Gammel 13-07-07, 14:33   #12
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker menn som er høfllige og reserverte.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:54   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg liker menn som er høfllige og reserverte.

Når de kjører drosje, serverer på restaurant eller behandler søknaden min om lån, ja. Ikke når jeg er gift med vedkommende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 14:56   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Den samme kunne fortelle det at asiatiske kvinner banker mennene sine, og at de får automatisk oppholdstillatelse dersom mannen legger en hånd på dem.

.

Jeg må bare kommentere, og dette er helt usaklig og har lite med debatten å gjøre...

Men jeg har en rar, rar onkel som virkelig, virkelig kunne vært han FrP-mannen i avisen. Han dro til thailand, kjøpte seg regelrett en kone, og var så utrolig fornøyd med valget sitt. Hun var liten og nett, gjorde husarbeid, stelte for ham og godtok sex når han måtte ønske. (hans egne ord...) Han har aldri vært voldelig eller slike ting, men han brukte henne jo som en slave på et vis. Og han knegger og anbefaler selvsagt alle menn å finne seg en asiat. For de vet jo hvordn de skal behandle sine menn.

Og plutselig nå (etter mange år)har hun begynt å slå ham . Sorry, men jeg må bare le. Hun har tatt full kontroll hjemme, hun fiker til ham om han sier noe som kan ligne på nedverdigende kommentarer, hun har tatt over den økonomiske styringen og han sitter igjen med haka på gulvet og dilter bare etter.

Jeg er sjelden for at noen skal slå, men akkurat i denne settingen syns jeg det er litt morsomt.

Gammel 13-07-07, 15:00   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er sjelden for at noen skal slå, men akkurat i denne settingen syns jeg det er litt morsomt.

Tillater meg å være politisk ukorrekt og knegger litt med Kirsebær.

(For sikkerhets skyld må jeg likevel understreke at jeg er imot vold, enten det er fra kvinnen eller mannen, men læll ...)

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:02   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det skal være unntak for regelen om å ikke slå folk når det gjelder bittesmå, asiatiske kvinner som lever i slaveforhold hos norske, FRP-sympatiserende mannsgriser. :koser meg med tanken:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 15:04   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det bringer meg forresten over på tanken om at det foregår fiskeforedling i stor skala på Hitra. Vi kan jo øyne håp om at Dias tar til vett og gir mannen en SKIKKELIG fiskedask en vakker dag.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 00:16   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hahahaha! Det er vel dette som kalles karma - what goes around comes around!
Var for et par uker siden vitne til et ganske trist opptrinn hvor en thailandsk dame mistet besinnelsen overfor sin norske, notorisk utro og utnyttende mann. Hun hadde fått nok etter 15 år, tydeligvis.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.