Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

FrP-utspill

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 11:32   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FrP-utspill

Akk ja - man kan lure på hvor de graver fram disse fossilene hen.

Gammel 13-07-07, 11:35   #22
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet dessverre om ganske mange menn som er delvis enig i utspillet hans.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 11:39   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ikke overraskende gjelder det også mange av VGs lesere. På det intelligent formulerte spørsmålet "Er norske kvinner selvopptatte karrierekvinner?" har 56 % svart ja idet over 7000 stemmer er avgitt.

Gammel 13-07-07, 11:40   #24
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Ja jeg også. Hvem ønsker vel ikke ferdig middag når de kommer hjem fra jobb, slenge beina på bordet og lese avsisen i fred. Mange menn er også redde norske kvinner, de er for selvstendige i deres øyne. Men det er litt sant at kvinner tar etter menn. Nå liker også kvinner prono,de liker å ta ei fyllekule like ofte som menn. Norske kvinner drikker dobbelt så mye som de kvinnene på 60- tallet gjorde. Vi vil ofte det samme som menn alltid har gjort i generasjoner, leve livet.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 11:42   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg lurte et øyeblikk på om jeg egentlig kvalifiserer, men så har jeg bilring rundt midjen da... (kanskje det er der det egentlig ligger, at Norske jenter er for kraftige ref modelldebatten)

Ja du skal se at det er det, det koker ned til igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 11:44   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må forresten humre litt i skjegget over denne generaliseringen over asiatiske kvinner. En god venn av meg var FrP-medlem i sine yngre dager. Ironisk nok, kanskje, har han giftet seg med en kinesisk dame. Hun er så langt fra noen underdanig husmor som man kan komme - en særdeles intelligent (og superhyggelig) "karrierekvinne" som tjener mange, mange ganger mer enn noen andre i vennekretsen og absolutt ikke lar seg pirke på nesen.

Gammel 13-07-07, 12:02   #27
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Knis ... Hvor TAR Frp disse idiotene fra?!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:05   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg må forresten humre litt i skjegget over denne generaliseringen over asiatiske kvinner. En god venn av meg var FrP-medlem i sine yngre dager. Ironisk nok, kanskje, har han giftet seg med en kinesisk dame. Hun er så langt fra noen underdanig husmor som man kan komme - en særdeles intelligent (og superhyggelig) "karrierekvinne" som tjener mange, mange ganger mer enn noen andre i vennekretsen og absolutt ikke lar seg pirke på nesen.

Ja, sånn kan det gå.

De holdningene som er til "karrierekvinner" viser vel at mange ikke kjenner en eneste karrierekvinne. Karrierekvinner flest er jo ikke akkurat som redaktøren i Henne, men snarere flinke greie jenter som prøver å gjøre så godt de kan både på hjemmebane og ute.

Det er forresten ikke karrierekvinners barn som sliter med overvekt, rent statistisk. det er ikke i middelklassehjem med utearbeidende mødre det konsumeres mest grandiosa heller. Overvekt og dårlig kosthold er knyttet til arbeiderklassen, der færrest kvinner jobber.

Gammel 13-07-07, 12:25   #29
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Kommentar til saken fra en jeg jobber sammen med:

"Vet du hvorfor kvinner har kortere bein enn menn?
Det er fordi de skal passe bedre til kjøkkenbenken."

Eh. Det er godt det er ferie nå. Jeg skjønte ikke om det var en slags vits eller om han mente det, det er jo ikke noe humoristisk der? Kanskje han husker vitsen feil.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:26   #30
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Den samme kunne fortelle det at asiatiske kvinner banker mennene sine, og at de får automatisk oppholdstillatelse dersom mannen legger en hånd på dem.

Ferie. 2 timer, 20 minutter.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:42   #31
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det blir så dumt at det ikke er verdt å hisse seg opp over en gang. Man får velge sine kamper med omhu. Den der er ikke verdt å ta.

Enig, det der var rett og slett for tåpelig! Tipper han står forholdsvis alene også... Skulle ikke forundre meg om det er et stunt fra hans side (det er jo lov å håpe )

Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:46   #32
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke overraskende gjelder det også mange av VGs lesere. På det intelligent formulerte spørsmålet "Er norske kvinner selvopptatte karrierekvinner?" har 56 % svart ja idet over 7000 stemmer er avgitt.

Huff! Det minner meg om undersøkelsen om voldtekt og kvinners skyld...hvem ER disse mennene? *grøsser*

Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:19   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldigvis vet jeg om veldig mange flere menn som synes slike utspill er dustete.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:24   #34
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Lett for dere å le. Vi må kommentere det SAKLIG her på kontoret.

Var det nå du skal anbefale den FRP boka....Så vi kan forstå menn som dette og ikke le

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:27   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Var det nå du skal anbefale den FRP boka....Så vi kan forstå menn som dette og ikke le

Jepp. det er et kapittel i den boka om FrP og feminisme. Feminsime er et middelklasseprosjekt, dvs for oss damer som liker jobben vår og liker menn som vasker opp, skifter bleier, forteller oss ting vi kan le av eller bli klokere av og aller mest liker vi menn som liker damer som ikke er "høflige og reserverte".

Gammel 13-07-07, 13:33   #36
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker menn som er høfllige og reserverte.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:50   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig?

Mim: Jeg skjønner at det må være vanskelig å gi en seriøs kommentar på et slikt idiotisk utspill.

Får håpe hitraværinger tar utspillet til etterretning og kaster blikket til venstre ved kommunevalget i høst!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:54   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg liker menn som er høfllige og reserverte.

Når de kjører drosje, serverer på restaurant eller behandler søknaden min om lån, ja. Ikke når jeg er gift med vedkommende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 13:56   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Den samme kunne fortelle det at asiatiske kvinner banker mennene sine, og at de får automatisk oppholdstillatelse dersom mannen legger en hånd på dem.

.

Jeg må bare kommentere, og dette er helt usaklig og har lite med debatten å gjøre...

Men jeg har en rar, rar onkel som virkelig, virkelig kunne vært han FrP-mannen i avisen. Han dro til thailand, kjøpte seg regelrett en kone, og var så utrolig fornøyd med valget sitt. Hun var liten og nett, gjorde husarbeid, stelte for ham og godtok sex når han måtte ønske. (hans egne ord...) Han har aldri vært voldelig eller slike ting, men han brukte henne jo som en slave på et vis. Og han knegger og anbefaler selvsagt alle menn å finne seg en asiat. For de vet jo hvordn de skal behandle sine menn.

Og plutselig nå (etter mange år)har hun begynt å slå ham . Sorry, men jeg må bare le. Hun har tatt full kontroll hjemme, hun fiker til ham om han sier noe som kan ligne på nedverdigende kommentarer, hun har tatt over den økonomiske styringen og han sitter igjen med haka på gulvet og dilter bare etter.

Jeg er sjelden for at noen skal slå, men akkurat i denne settingen syns jeg det er litt morsomt.

Gammel 13-07-07, 14:00   #40
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er sjelden for at noen skal slå, men akkurat i denne settingen syns jeg det er litt morsomt.

Tillater meg å være politisk ukorrekt og knegger litt med Kirsebær.

(For sikkerhets skyld må jeg likevel understreke at jeg er imot vold, enten det er fra kvinnen eller mannen, men læll ...)

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.