Sv: - Demp ammepresset
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
Det offentliggjøres stadig vekk raporter som viser at barn i NOrge er ganske langt nede på skalaen når det gjelder både lesing, matte osv. om vi samenligner oss med andre land.
Dette til tross for at vi her i Norge ligge på ammetoppen.
Vil det da si at alle barn som får MME drar gjennomsnittet så kraftig ned, eller er det bare elendige lærere.
Eller kan det være slik at barn som får morsmelk eller erstatning i bunn og grunn stiller ganske likt?
Jeg synes egentlig dette er fullstendig uinteressant. Mener du/dere at pga. dette så er ikke morsmelk bedre og mer naturlig for ungene enn "kunstig fremstilt" morsmelkerstatning? Jeg trodde virkelig ingen tvilte på at morsmelk er den beste næringen et barn kan få i seg. Morsmelk ER bedre enn erstatning. Det er ikke dermed sagt at barn som ikke får morsmelk vokser opp som dumme og sykelige, selvsagt ikke! Men å si at "mitt barn ble flasket opp på mme og lever i beste velgående" blir for dumt. Min mor vokste opp på kumelk og sukker, i en tåke av tobakk, men hun lever da i beste velgående fordet. Teit sammenligning, men dere skjønner hva jeg mener.