Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når ens utdanning går en til hodet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-07, 11:00   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...

Jeg tenker som skilpadda - at de man blir venner med er de man treffer i dagliglivet... Studievenner, arbeidskolleger, andre foreldre, naboer.
Arbeidsplassen min er sterkt mannsdominert og så godt som alle har høyere utdanning - ergo er mine venner fra arbeidsplassen som jeg også treffer litt utenom menn, med høyere utdannelse.
De fleste naboene mine har høyere utdannelse(selv om de er bønder ), vi har det kjempekos sammen.
De barndomsvennene jeg fortsatt treffer har høyere utdannelse, kanskje fordi det var vi som var likest i det lange løp? Og de nye vennene jeg har fått ad andre omveier har stort sett høyere utdannelse.

At jeg har høyere utdannelse selv har dermed egentlig lite å si - jeg hadde ikke hatt sjans til å treffe så mange andre enn høyt utdannede uansett
Det er vel sånn at man blir venner med de man føler seg likesinnede med?
Men det betyr jo ikke nødvendigvis at man ser ned på de man ikke er venner med - om de har (høyere) utdannelse eller ikke. Men det er klart at en intern omgangstone kan av andre utenforstående tolkes som ovenfra-og-ned. Men det går jo begge veier.

Også vil jeg bare påpeke at matematikere/nerder KAN ha sosiale antenner, selv om noen kom i skade for å foreslå noe annet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
arroganse, klassiker, utdanning

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.