Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Når man blir høyt utdannet så kan man en del om det emnet man har utdannet seg i, men å "klubbe" noen i hodet (på en litt skjult måte) syns jeg er stygt og respektløst mot andre mennesker.
Hva sier dere?
Selvfølgelig enig. Kan ikke skjønne at det går an å være uenig i det.
Opprinnelig lagt inn av perper, her.
Utdannelse forteller ingenting om et menneskes indre kvaliteter.
Nei, men utdannelse forteller mye om et menneskets ytre kvaliteter. Feks sosiale koder, hva som vil være status for det mennesket, hvordan dette mennesket er lært opp til å tenke. Og det tror jeg betyr mye i sosiale settinger. Selv bryr jeg meg ikke så mye om hvor høy utdannelse folk har, men jeg bryr meg en del om hvor mye folk prater. Jeg blir rett og slett litt stresset av trauste trøndere som sier: "Fint vær" og så holder de kjeft i 10 minutter, da får jeg rett og slett en vill trang til å hoppe opp på bordet for å demonstrere mine ferdigheter i linedance. (Nei, jeg kan det ikke.)
Opprinnelig lagt inn av m^3, her.
Også vil jeg bare påpeke at matematikere/nerder KAN ha sosiale antenner, selv om noen kom i skade for å foreslå noe annet 

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg synes nok hyggelig-og-grei i lengden er viktigere enn noe-å-fare-med.
En kombinasjon er det beste, men er ikke mennesker hyggelige og greie er ikke tålmodigheten min så veldig stor uansett hva de har å fare med.
Enig. Det kommer selvfølgelig an på. Hvis vi snakker om kollegaer så foretrekker jeg helt klart at folk kan noe, jeg er ikke fristet til å gjøre jobben til noen uansett hvor hyggelige de er. Men hvis de skal være "nær" meg foretrekker jeg bestandig folk som er hyggelig fremfor flinke.