Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Men dersom gamle fru Quillfeldt får et privat tilbud, som gjør at gamle fru Olsen rykker frem i køen - har ikke det private tilbudet da en funksjon? På samme måte som legevakten, egentlig. Det er jo ganske greit at vestkantfolket drar til Volvat, slik at resten av byen får mindre kø på legevakten i byen, eller? Det viktigste må jo være at det offentlige tilbudet er bra, så er det vel ett fett om man kan kjøpe den samme tjenesten for penger?
Med bestemor på anbud, så mener jeg hjemmehjelp-tjenestene. 
Ellers er jeg for fritt sykehusvalg, og har blitt observert på Aleris flere ganger. Sistnevnte er litt på kanten for meg, men må man, så må man.
Det som vel er problemet med private sykehus, så vel som private skoler, er at de alltid tilbyr de letteste/billigste alternativene. Det er med andre ord ikke nødvendigvis de som har lengst kø som har flest alternativer. Det er heller slike som meg, som skal fjerne mandlene. som kan velge fritt overalt og der makskøen likevel er under 1 år. Da hjelper det så lite at Fru Quillfeldt kan kjøpe seg en øye-operasjon, når Fru Hansen råtner på rot mens hun venter på ny hofte.
(Nå skal det dog sies at jeg har lite peil på operasjoner, så om hofter er "billigløsning" så håper jeg likevel at du/dere skjønner poenget ...)