|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Fordi det bare ikke fungerer. Enkelt å greit. Det er ikke et reellt valg, det er et valg for de som har penger, for de som kan kjøpe ekstratjenestene. De aller fleste blir sittende igjen med det samme gamle dårlige tilbudet, til en dyrere pris.
![]() |
#2 |
Peppy!
|
Men dersom gamle fru Quillfeldt får et privat tilbud, som gjør at gamle fru Olsen rykker frem i køen - har ikke det private tilbudet da en funksjon? På samme måte som legevakten, egentlig. Det er jo ganske greit at vestkantfolket drar til Volvat, slik at resten av byen får mindre kø på legevakten i byen, eller? Det viktigste må jo være at det offentlige tilbudet er bra, så er det vel ett fett om man kan kjøpe den samme tjenesten for penger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
Med bestemor på anbud, så mener jeg hjemmehjelp-tjenestene.
![]() |
#4 |
Peppy!
|
Oi, var jeg uklar nå? Jeg vet jo at du mente hjemmehjelpen. Det gjorde jeg også. Det med legevakten var en kun en sammenligning av dette med kø-ordning. Jeg tenker at det må være fint om noen kjøper seg hjemmehjelp-tjenester og dermed frigir kapasitet. Men du tenker kanskje på en full privatisering, hvor det offentlige trekker tilbake hele sitt tilbud? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
Med bestemor på anbud, trekker jo det offentlige sin tjeneste tilbake, og lar hele hjemmehjelps-greiene gå på anbud, der det offentlige deltar på lik linje med de andre. Problemet er at de vil begynne å tjene penger på det (også) og det er der det går skeis, slik jeg ser det. Det blir stoppeklokkeomsorg (som ikke bra for hverken gamlemor eller hjemmehjelpen) og kutting i tjenester, bad hver 3 uke, og oppvask hver 14 dag.
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Men er det slik at det offentlige trekker sitt tilbud tilbake? Er det ikke slik at de fortsatt vil tilby sine tjenester, mens det private også kommer på banen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
De fortsetter nok å tilby, men på lik linje med de andre. Også vinner de private anbudene gjerne, og så tøyer de grensene mer og mer og mer, og så ender det med at kommunen betaler trippel pris for et tilbud de kunne gitt selv.
![]() |
|
|