Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Filosofi (transperson som eksempel)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-24, 13:03   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filosofi (transperson som eksempel)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg hadde tenkt at du var ganske taktløst, og tenkt inni meg "OK, fint for deg" og snillet deg i hodet dersom en relativt slank person hadde sagt dette til meg om jeg hadde gått opp 30 kg. Deretter hadde jeg prøvd å snakke om noe annet.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Veldig enig! Men jeg hadde ikke bare tenkt taktløs, jeg hadde tenkt totalt manglende sosiale antenner.

Her snakker dere direkte om meg i en offentlig setting.

Jeg er litt usikker på hvorfor dere tenker at det å si til meg at jeg er taktløs og har manglende sosiale antenner i en offentlig setting hvor mange hører på er bedre enn å snakke om sin egen vekt i en privat setting? (selv om den man snakker til er overvektig)

Gammel 12-01-24, 13:50   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Her snakker dere direkte om meg i en offentlig setting.

Jeg er litt usikker på hvorfor dere tenker at det å si til meg at jeg er taktløs og har manglende sosiale antenner i en offentlig setting hvor mange hører på er bedre enn å snakke om sin egen vekt i en privat setting? (selv om den man snakker til er overvektig)

Ja, eller, det er jo bare du som vet om dette er representativt for dine handlinger og uttalelser/spørsmål. Men jeg opplever at du har åpnet for samtalen/disse synspunktene ved å åpne tråden og spørre.

Dersom jeg spør om dere tenker det er frekt å ta hele kjekspakken som er satt ut på pauserommet. Så er det jo bare jeg som vet om det er fordi jeg har spist/tenkt å spise den, eller om det gjelder andre på samme arbeidsplass.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:24   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ja, eller, det er jo bare du som vet om dette er representativt for dine handlinger og uttalelser/spørsmål. Men jeg opplever at du har åpnet for samtalen/disse synspunktene ved å åpne tråden og spørre.

Det jeg mente med å "åpne opp" i en samtale var å ta opp et emne, og så kan de andre i samtalen gå vekk fra det emnet, ta det opp generelt eller ta det opp personlig. Så var kanskje eksempelet dårlig.

Jeg synes det er en vesensforskjell mellom det å åpne for en diskusjon og det å karakterisere andre som deltar i en samtale. Men jeg tar til meg hva dere sier og mener om meg.

Gammel 15-01-24, 14:12   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det jeg mente med å "åpne opp" i en samtale var å ta opp et emne, og så kan de andre i samtalen gå vekk fra det emnet, ta det opp generelt eller ta det opp personlig. Så var kanskje eksempelet dårlig.

Jeg synes det er en vesensforskjell mellom det å åpne for en diskusjon og det å karakterisere andre som deltar i en samtale. Men jeg tar til meg hva dere sier og mener om meg.

Det ble ganske massiv respons på eksempelet ditt, og jeg skjønner godt om det var ubehagelig. Jeg kan ikke svare for noen andre, men jeg ville bare presisere at jeg på ingen måte tenker og mener noe negativt om deg på bakgrunn av et eksempel på et forum. Og jeg setter pris på trådene du starter, fordi de ofte fører til fine samtaler.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 10:35   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, det ble litt dumt. Beklager dette. Det var virkelig, virkelig, ikke ment som en personkarakteristikk av deg.

Jeg synes denne diskusjonen er noe av det mest spennende som har skjedd her inne på lang tid. Og med mange personer uten fjes, tonefall, eller dialekt - så kan det fort bli litt heftig.

Synes nokon oppsummerer det veldig godt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.