|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Stieg Larsson-bøkeneJeg leste de 2 første for en stund tilbake, og har lånt den siste i svensk utgave av ei venninne. Har lest sånn ca 100 sider. Lisbeth Salander er en spennende person og bøkene fenger. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Javel
|
Sv: Stieg Larsson-bøkeneHolder på med bok nummer to nå jeg. Og min svigerinne har bestilt nr 3 i bokklubben så da får jeg vel låne den også der.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stieg Larsson-bøkeneJeg har fått tak i nr 3 på svensk. Men den er en svær tung murstein. Har ikke hatt mot til å starte på den enda. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stieg Larsson-bøkeneJeg er inne i siste kapittel på den svenske versjonen nå. Den overgår alle forventninger. Er spent på den aller siste biten. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Stieg Larsson-bøkeneJeg har forhåndsbestilt boka hos bokklubben, og kan knapt vente til boka dumper ned i postkassa. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Sv: Stieg Larsson-bøkeneJeg har lest alle tre, og jeg syns det var helt grei krim. Hverken mer eller mindre. Den første boken var spennende og hadde en del lyspunkt (eller kanskje heller mørkepunkt, siden de delene som jeg syns fungerte best var de mer uhyggelige sidene ved boken). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
kamerat
|
Sv: Stieg Larsson-bøkene
Dette var en vesentlig grunn til at jeg ga opp bok nr. 2 etter et par hundre sider. Det irriterte virkelig vannet av meg. Blæ. (Har verken lest nr. 1 eller nr. 3, og kan vel ikke tenke meg at jeg kommer til å gjøre det heller.)
|
|
|
#29 |
|
anglofil
Sv: Stieg Larsson-bøkeneJeg skjønner godt hva Teofelia mener men samtidig synes jeg det er et poeng med alle detaljene og produktbeskrivelsen på både møbler og elektroniske duppe-ditter som Salander omgir seg med. Disse opplysningene er faktisk med på å beskrive henne som person og sier veldig mye om henne synes jeg. Det er også et typisk "trekk" i vår tid er det ikke at "vi er hva vi kjøper og omgir oss med" ? Jeg synes dette er veldig relevant for å beskrive henne faktisk så jeg kan ikke si dette bryr meg så mye. Når hun valgte IKEA møbler så visste jeg jo hvordan noen av disse møblene så ut og det var jo helt typisk valg for henne (hun er jo overhode ikke interessert i møbler eller stil men bare kjøpte for å innrede leiligheten)!! Datautstyr kan jeg ikke mye om men jeg har fått med meg at hun er en kresen og svært advanced bruker av dette utstyret. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stieg Larsson-bøkeneHar kjøpt den første boken i serien nå og skal begynne på den, tenker jeg. Er spent, etter å ha lest innleggene i denne tråden. Er den bra, så kjøper jeg bok nr. 2. Bok nr. 3 ligger og venter på meg allerede. Har skygget unna krimbøker i mange år, but I'm willing to give it another try. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Stieg Larsson-bøkeneJeg har lest de to første, og gleder meg til 3 boken! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Stieg Larsson-bøkeneKjøpte den første boken for en måned siden, nummer to ble lest forrige uke og nummer tre ble lest i går ettermiddag/kveld/natt. |
|
|
|
#33 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Stieg Larsson-bøkeneFerdig med 3`ern! Skulle ønske jeg kunne lest flere i serien. Håper på film.
|
|
|
#34 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Stieg Larsson-bøkeneKaramell - det var virkelig litt Salander vibber
|
|
|
#35 |
|
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Syns Mac-reklamen går igjen i alle tre bøkene, eg.
|
|
|
#37 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det er jo helt håpløst å ligge og lese disse bøkene på senga før man skal sove.
|
|
|
|
#38 |
|
Glad
|
Begynte på denne i går kveld. Har hørt at det er slike bøker man ikke klarer å legge fra seg, men det klarte jeg fint etter noen få sider i går.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|