|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva føler du i forhold til barnevernet? | |||
| Jeg er glad de finnes |
|
186 | 79,83% |
| Jeg synes de er skumle |
|
17 | 7,30% |
| Jeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det |
|
53 | 22,75% |
| Jeg ville synes det var et nederlag å selv måtte ha hjelp derfra |
|
85 | 36,48% |
| Jeg ville synes det varen skam å selv måtte ha hjelp derfra |
|
27 | 11,59% |
| For meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei |
|
69 | 29,61% |
| De har ingenting med å blande seg inn i familielivet til mennesker |
|
1 | 0,43% |
| (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet |
|
90 | 38,63% |
| (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt negativ erfaring med barnevernet |
|
63 | 27,04% |
| (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner ingen (som jeg vet om) som har vært i kontakt med barnevernet |
|
66 | 28,33% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 233. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet
Jeg har klippet litt i innlegget ditt. For det aller meste enig, men disse tingene ville jeg si litt om. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Helt konge
|
Jeg synes det så absolutt kan være skummelt. Jeg tror at den største feilen man kan gjøre er å tro at andre tenker og reagerer som en selv, bare fordi en har opplevd tilsvarende ting (det gjelder i alle sammenhenger, ikke bare innenfor barnevernet). Dette kan bli ekstra ille om de tingene man selv har opplevd ikke er tilstrekkelig bearbeidet slik at man har en nyansert og distansert forhold til de vanskelige opplevelsene. Det at noen bruker en barnevernfaglig utdannelse og jobb for å bearbeide egen traumatisk barndom tror jeg ikke er en god ting, hverken for dem selv eller for de de skal jobbe med. Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men jeg hadde nok en 2-3 stykker i kullet mitt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er veldig viktig. Det vil ikke si at man for alltid skal være ekskludert, men egne greier bør være bearbeidet.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg tror nok at noe av grunnen til at folk har en høy terskel for åkontakte barnevernet er redselen or at de kan miste barna.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|