Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra Mims myter om barnevernet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva føler du i forhold til barnevernet?
Jeg er glad de finnes 186 79,83%
Jeg synes de er skumle 17 7,30%
Jeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det 53 22,75%
Jeg ville synes det var et nederlag å selv måtte ha hjelp derfra 85 36,48%
Jeg ville synes det varen skam å selv måtte ha hjelp derfra 27 11,59%
For meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei 69 29,61%
De har ingenting med å blande seg inn i familielivet til mennesker 1 0,43%
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet 90 38,63%
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt negativ erfaring med barnevernet 63 27,04%
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner ingen (som jeg vet om) som har vært i kontakt med barnevernet 66 28,33%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 233. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 22:06   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff fra Mims myter om barnevernet

En flervalgspoll om hva akkurat du føler i forhold til barnevernet.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:14   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet

Jeg er glad de finnes, men til tross for det, så ville de vært siste utvei for meg. Blir nok litt skeptisk til det man leser om i media, selv om jeg vet at det kun er enkeltsaker, og saker sagt ut fra en side.

Kjenner forøvrig ingen som har vært i kontakt med dem.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:14   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad de finnes, men det ville være en voldsom skam å måtte ha hjelp derifra, og det måtte være siste utvei. :ærlig:

Gammel 05-11-07, 22:14   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sikkert ikke hatt problemer med å innrømme at jeg trengte hjelp, men jeg hadde neppe kontaktet barnevernet. Hadde de derimot vært i bildet, hadde jeg ikke takket nei til hjelpen, men jeg hadde ikke tatt steget å kontaktet dem selv (frivillig).

Jeg synes barnevernet gjør en fantastisk jobb, stort sett. Jeg har lest og hørt om ganger det ikke har gått så veldig bra, og det er i mine øyne helt utilgivelig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:15   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad det finnes et barnevern - selv om det pr i dag desverre like ofte er et foreldrevern framfor et barnevern...

Jeg er selv utdannet barnevernpedagog, men orket ikke jobbe som det. Det ble for mange tøffe skjebner, og jeg hadde lyst til å ta hver andre unge under armen og løpe min vei med dem. Det er en knalltøff jobb, og jeg har dyp respekt for dere som orker å stå i det dag ut og dag inn.

Sist redigert av Inagh : 05-11-07 kl 22:23.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:22   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ørlite grann inhabil som barnevernspedagog.

Men eg er sjølvsagt glad vi finnast, det ser eg kvar einaste dag.

Gammel 05-11-07, 22:24   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er glad barnevernet finnes, men som flere andre håper jeg at jeg aldri trenger det.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:26   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet

Kan jeg få spikke litt på det ene alternativet?
(hvis du kan rette det opp altså)

"For meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei"

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:27   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg er glad de finnes, men til tross for det, så ville de vært siste utvei for meg. Blir nok litt skeptisk til det man leser om i media, selv om jeg vet at det kun er enkeltsaker, og saker sagt ut fra en side.

Kjenner forøvrig ingen som har vært i kontakt med dem.

Og det var det jeg skulle skrive.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:29   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Presisjon.

Jeg sier jeg kjenner noen som har negative erfaringer, det vil si de ba om hjelp til å beskytte barnet sitt i en vanskelig situasjon og fikk det ikke.

Angående meg selv, har jeg fått "trusler" og er ikke redd for å bli meldt. Jeg har ikke noe å skjule og tar gjerne imot råd og hjelp som kan hjelpe meg om fagfolk mener jeg trengte det.

Sist redigert av Maz : 05-11-07 kl 22:40.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:35   #11
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad de finnes, men jeg ville nok vendt alle stener og forsøkt å ordne opp på egen hånd dersom vi hadde hatt behov for hjelp. Ikke fordi jeg ville følt det som en skam eller et nederlag, tror jeg, men fordi det ville føltes ubeagelig å bli kartlagt. Når det er sagt, hadde jeg ikke funnet en god løsning, hadde jeg bedt om hjelp derfra.

Jeg kjenner noen som har hatt kontakt med barnevernet, men jeg vet ikke om de nå flere år etter karakteriserer hjelpen som positiv eller negativ.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:46   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er glad for at de finnes, og kjenner noen med positive erfaringer. Jeg stemte at det ville være et nederlag å måtte oppsøke hjelp fra barnevernet, uten at jeg legger for mye vekt på det. Jeg opplevde det som et nederlag at ammingen ikke fungerte også, sånn for å sette det litt i perspektiv.

Jeg kunne tenke meg et mer synlig barnevern slik det ble nevnt i den andre tråden. I nært samarbeid med ppt, helsestasjon og lignende for å allminneliggjøre litt, og senke terskelen for å søke hjelp.

Gammel 05-11-07, 23:17   #13
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et spørsmål; jeg kjenner til noe som for meg er en negativ erfaring med barnevernet. De tok etter min mening for mye hensyn til mor og ikke til barnet. Telles det som negativ erfaring med barnevernet i denne spørrisen?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 23:21   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg er glad for at barnevernet finnes, synes det hadde vært et nederlag å måtte be om hjelp (i likhet med Irma), men kjenner ingen personlig som har vært i kontakt med barnevernet.

Dessverre har jeg fått et inntrykk av det samme som Inagh - at det er mer et foreldrevern, og at barnevernet ofte kommer sent inn i saker. I tillegg er ressursene få, og det blir bare de som trenger det aller mest som får hjelp. Og da er det kanskje for sent?

Jeg synes for øvrig av navnet barnevern gir negative konnotasjoner, uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor.

Gammel 06-11-07, 00:21   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er glad de finnes, men det skulle vert helt siste utvei før jeg ba de om hjelp.
Jeg kjenenr folk som har posetiv opplevelse av barnevernet og de som har hatt negative opplevelser.

Jeg tror barnevernet gjør veldig mye bra, men også at de noen ganger bommer litt.

Gammel 06-11-07, 08:13   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Som de aller fleste andre her er jeg sjeleglad for at barnevernet finnes, selv om de dessverre står med for få ressurser både økonomisk og rent maktmessig til å fungere som det barnevernet de burde.

Skal også være så ærlig at det sitter langt inne å be om hjelp derfra, håper jeg greier det den dagen det blir aktuelt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 08:26   #17
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarte bare å krysse av på; (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt negativ erfaring med barnevernet.

Jeg kjenner flere som har hatt negativ erfaring, og da mener jeg fra barnets ståsted.
Jeg stoler ikke på at barnevernet hadde hjulpet mine barn om de hadde vært i samme situasjon som disse.

Gammel 06-11-07, 08:37   #18
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad for at barnevernet finnes, men haket av på at de hadde vært siste utvei.

Jobber i barnehage så det har vært noen barnevernsaker, har vært fra veldig positivt overrasket (det gikk kjapt og barnet ble fjernet, heldigvis) til ikke så veldig fornøyd, (det tok lang tid, barnet hadde det vondt, men ble tilslutt fjernet).

Syns i noen tilfeller at foreldrene har forferdelig masse rettigheter og privilegier, mens barna bare må leve oppi sitt eget helvete. Skulle gjerne ha ordnet opp i litt!

Dere som jobber i barnevernet, kan dere ha uanmeldte besøk når det er narkotika i bildet, med urin/blodprøver? Eller må disse være avtalt på forhånd?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 08:52   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke syntes det var noe nederlag å få hjelp, tror jeg. Har mange positive inntrykk av hvordan barnevernet assisterer dersom man trenger det. Det er jo *svært* lite sannsynlig at jegnoengang vil trenge hjelp, men man vet jo aldri. Jeg kan jo såpass mye om barnevernet at det ikke skremmer meg, jeg kjenner lovverket de opererer etter, jeg kjenner de typiske sakene.

Barnevernet frem til århundreskiftet var ikke noe særlig, spør du meg. For lite hensyn til barna, for mye hensyn til foreldrene, for lite fokus på skadene man påføres av åikke bare selv bli slått, men å være vitne til vold, for lite tiltak, for lite rød tråd i tiltakene osv. Et annet problem er at man har for kort utdanning. Barenvernspedagoger burde ha 5-6 års utdanning med mer vekt på juss og psykologi og kommunikasjon (både i fht berørt familie og i fht media). Det burde i dette studiet, som alle studier der man skal forholde seg til folk i en assymetrisk maktbalanse, legges vekt på egnethet og motivasjon. Jeg er skeptisk til den høye andelen folk som selv har barnevernserfaring på dette studiet, jeg mener det *kan* være problematisk å ha en haug med barnevernsfolk som ikke selv vet på kroppen hva en god oppvekst er, fordi man instinktivt kan legge listen for lavt. (det er jo slik omsorgssvikt arves, bare se på NM og alle "slik gjorde min mor og det gikk bra med meg").

Jeg synes jogenerelt at listen for "godt nok" når det gjelder stell og oppdragelse av barn ligger for lavt i Norge. Neppe her på PK-portalen, men i landet i snitt så synes jeg at blant de optimaliserende,selvpiskendeJesper Juul-foreldrene er mange elendige foreldres om gjør fryktelig mye dumt og skadelig i fht ungene sine. Og jeg mener man burde følges opp mye mer!

Hver unge som har det dårlig risikerer å bli en syk voksen. Og jo tidligere de får hjelp,jo bedre gårdet! Pga de høye tersklene i Norge er det altfor fåsmå som får hjelp, de får hjelp først nårde er utagerende fjortisermed overgrepserfaringer like lange som de selv er gamle, voldserfaring (som offer og vitne) og har dermed gått glippav mye skolegang (fordi vold og overgrep medfører lærevansker, konenstrasjonsvansker osv, og samtidig er disse ungene mest utsatt for alkoholskader, noe som gjør dem mer sårbare og ytterligere gir sjanse for konsenstrasjonsvansker og lærevansker og slik vil de som er nederst på stigen aldri hevde seg)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kunne tenke meg et mer synlig barnevern slik det ble nevnt i den andre tråden. I nært samarbeid med ppt, helsestasjon og lignende for å allminneliggjøre litt, og senke terskelen for å søke hjelp.

Som Irma sier: en vei å gå er å integrere barnevernet i helsestasjonens arbeid, gjøre barnevernet synlig og utadrettet, pøse inn midler så de attpåtil kan være oppsøkende og drive informasjonsarbeid i barnehager og skoler, både blant barn og foreldre. Nå er det til en viss grad barneombudet og bamsen Tryggve som reiser rundt ogsnakker om barns rettigheter og barnekonvensjonen og hva barnevernet er. Dette burde selvsagt barnevernet gjort selv!

Et tydelig, synlig og tilstedeværende barnevern ville senket terskelen for å snakke med dem, hente inn råd og hjelp, og også si fra om det var noe. I Finland legger deinn satsingen i fht desmå barna. Da er det fremdeles håp for dem og at de kan komme ut i den andre enden og få et greit liv. Hvis man ikke hjelper dem før de har 10 års voldserfaring, minst, så er det ikke rart om de ender på sosialen og/eller blir for syke til å jobbe.

Gammel 06-11-07, 08:59   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kontakt med dem selv. :står frem:

Men det er jo lettere når det ikke er på grunn av noe jeg gjør/ikke gjør selv.

Og lettere når man vet at det lokale barnevernet har godt rykte. Nabokommunen derimot... en nær venninne opplevde at de lot seg bruke i en barnefordelingssak, og hjalp eksen hennes å gjøre både hennes og barnets liv vanskeligere i en lang periode.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.