|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva føler du i forhold til barnevernet? | |||
Jeg er glad de finnes |
![]() ![]() ![]() ![]() |
186 | 79,83% |
Jeg synes de er skumle |
17 | 7,30% |
Jeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det |
53 | 22,75% |
Jeg ville synes det var et nederlag å selv måtte ha hjelp derfra |
85 | 36,48% |
Jeg ville synes det varen skam å selv måtte ha hjelp derfra |
27 | 11,59% |
For meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei |
69 | 29,61% |
De har ingenting med å blande seg inn i familielivet til mennesker |
1 | 0,43% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet |
90 | 38,63% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt negativ erfaring med barnevernet |
63 | 27,04% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner ingen (som jeg vet om) som har vært i kontakt med barnevernet |
66 | 28,33% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 233. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetEr glad di finnes , men syns di er litt skummle..
![]() |
#22 |
Tankefull
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er glad de finnes, men ville vert ett nederlag for meg som mor å selv måtte kontakte de. Jeg hadde nok gjort det dersom jeg følte sterkt behov for hjelp, men det hadde ikke vert første stopp.
![]() |
#23 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet
Jeg er på linje med Tink, her.
![]() |
![]() |
#24 |
Helt konge
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er også utdannet barnevernspedagog og jobber i 2.linja i barnevernet, dermed er jeg vel en smule inhabil. Hadde jeg hatt beov for hjelp ville jeg ikke nølt med å ta kontakt med barnevernet. Terskelen for å få hjelp er høy så det er slett ikke sikkert at man i det hele tatt får hjelp. Mitt inntrykk er at jo mer resurssterk man er, jo mindre er sjangsen får å få hjelp (på den andre siden er sjansen for at det går bra uten hjelp er betydelig høyere). Grunnen til at terskelen for å få hjelp er så høy er det mangelen på nok personale samt alt for lite penger i budsjett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Epikur
|
Det er min erfaring også. Folk som er utsatt for overgrep og omsorgssvikt oppdrar ofte selv med vold, og utøver selv overgrep eller skjønner ikke at ungene blir utsatt for overgrep, fordi de rett og slett har normalisert det unormale. Det er jo en kjent taktikk for å overleve. Det krever enormt med krefter for å endre slike mønstre. Alle som selv er blitt utsatt for vold, overgrep eller krenkelser burde nok hatt noe assistanse (samtale, rådgivning ol) når får barn. Bare så de blir bevisst.
![]() |
#26 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg ser selvfølgelig behovet for et barnevern, og er glad det finnes.
![]() |
#27 |
Ustabil
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetFor meg ville det å kontakte barnevernet og be om hjelp være et nederlag. Og forsåvidt en siste utvei. Jeg kjenner folk som har vært i kontakt med barnevernet, med blandede erfaringer. Jeg kjenner ingen som har blitt fratatt barna, bare tilfeller hvor barna har fått hjelp i hjemmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ustabil
|
Jeg har klippet litt i innlegget ditt. For det aller meste enig, men disse tingene ville jeg si litt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Live and let live
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg sitter å prøver å se på svarene som er kommet i denne pollen min, og det slår meg at det var bare ett alternativ som var positivt. Noen som har noen forslag til hva annet jeg kunne hatt med?
![]() |
#30 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du mangler "Jeg har benyttet dem uten problemer".
![]() |
#31 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er glad de finnes, og jeg er glad for at jeg har omgangskretsen full av barnevernspedagoger og sosionomer. Det gjør vel også at jeg ikke ville vært så himla redd for å ta kontakt med dem tror jeg. Nå har jeg mye venner og familie rundt meg, så sånn sett vanskelig å forestille meg at jeg skulle trengt barnevernets hjelp.
![]() |
#32 |
Live and let live
|
Åh, herlighet. Tenk å glemme det da.
![]() |
#33 |
weird
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg tror det er nettopp holdninger som kommer frem i tråden her ( "barnevernet er kanskje for de andre, men ikke for oss" ) som bidrar til at terskelen for å motta hjelp fra barnevernet for mange er så høy. De identifiserer seg ikke med "de andre". De vil ikke være "de andre".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bare sær
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til kie igjen."
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg kjenner/kjente noen som har erfaring med barnevernet. Jeg vet egentlig ikke om hennes erfaring med dem var positiv. Jeg syns mor fikk for mange sjanser og at dette ikke var bra for barna ...
![]() |
#36 |
Mellom barken og veden
For meg så er det ikke det å skulle ta kontakt med barnevernet , hvis jeg trengte hjelp,- som er det verste. Det verste for meg ville være å komme i en situasjon der jeg ikke klarte å ta vare på barna mine. For det må jo bety at jeg har blitt syk, akutt alene om omsorgen uten noen til å hjelpe, eller annet fælt. Det er denne situasjonen jeg absolutt håper å aldri komme i. For meg hadde det betydd at mitt gode nettverk hadde svikta på noen måte. Det betyr ikke at jeg dømmer bv nord og ned. Men er det ikke fint at mange ahr nettverk de kan få hjelp av, istedetfor å bruke bv som sikkert er overbelastet fra før?
![]() |
#37 |
Ustabil
|
Jeg tror du leser Kies innlegg veldig annerledes enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Mellom barken og veden
Jeg snakker bare utifra meg selv. At jeg håper at jeg ikke havner i en sånn situasjon at jeg ikke klarer å ta vare på barna mine. INGEN ønsker vel det???
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 06-11-07 kl 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Mellom barken og veden
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetKan man forresten ikke få lov til å være glad for at man får hjelp av nettverket sitt, uten å bli beskyldt for å stigmatisere de som bruker barnevernet?
![]() |
|
|