|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?
Vel, noen av oss mener jo at mettet fett er sunt da, og ikke all palmeolje er usunn, se her. Men om det siste avsnittet ditt er tilfelle er det jo en GOD grunn til å unngå palmeolje, det ante jeg virkelig ikke.
|
|
|
#2 |
|
På vei
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Men er alt mettet fett sunt da? Hvor tar de det fra de som hevder at palmeolje inneholder svært mye palmitinsyre, som fremmer dårlig kolesterol (LDL-Kolesterol)? Jeg klarer heller ikke å se for meg at palmeolje er et naturlig næringsmiddel for mennesker, men at det mer er et "nymotens påfunn". Hva fremstilles det av egentlig? Jeg skjønner jo at det må være palmer av noe slag, men har mennesker spist palmer til alle tider? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Mer om transfett. Du kan finne en god del mer ved å google eller gå inn på www.lavkarbo.no og spørre der.
Ja, jeg mener alt mettet fett er sunt så lenge det er naturlig. Jeg vet ikke helt med den palmeoljen de putter i ferdigmaten, men siden den er mettet så vet jeg iallfall at den ikke ødelegges på samme måte som det vegetabilske oljer gjør. Men jeg skal sjekke ut litt mer om den.
|
|
|
#4 |
|
På vei
Ja, jeg vet at mettet fett ikke ødelegges på samme måte som flerumettet fett ved sterk varme. Enumetted fett er vel en mellomting, har jeg forstått. Men hva når man ikke varmer opp fettet? Er ikke umettet fett best da? Og hva slags mettet fett er naturlig? Er for eksempel palmeolje naturlig? Og forøvrig, alt som er naturlig er ikke nødvendigvis sunt, så hvorfor skulle alt mettet fett være det? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|