|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eldreomsorgen i Norge - Advarsel! Langt
Det høres jo helt latterlig ut når jeg leser det men
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
Men helt seriøst, om hun bør ha på seg støttestrømper så er det en grunn til det. For eksempel for å forebygge blodpropp eller behandling pga insufficiente vener. Om hun ikke får denne behandlingen så kan det føre til en mye verre tilstand som vil kreve mye mer innsats av hjemmetjenestene på sikt, så jeg synes det høres ut som en god investering å hjelpe henne på og av med disse sokkene morgen og kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eldreomsorgen i Norge - Advarsel! LangtJa, det er fordi hun hovner opp i benene. Lurer på om det har en sammenheng med at hun har en hjerteklaff som bare fungerer 50 %(eller noe slikt, rett gjerne på meg for dette er ikke mitt felt), væskeoppsamling er vel ikke uvanlig ved hjerteproblemer? Vet hun tar vanndrivende medisiner.
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: Eldreomsorgen i Norge - Advarsel! LangtDet høres ille ut at det er sånn. Jeg jobber selv i hjemmesykepleien. Jeg har jobbet i hj.spl i 2 kommuner. I den første var det et bestillerkontor som avgjorde hva slags hjelp og hvor mye hjelp man fikk. Vi som jobbet med brukerne til daglig var ofte uenige i vedtaket. Det var som regel behov for mer hjelp enn vedtaket tilsa. Der jeg jobber nå kan lege, pårørende, naboer osv. kontakte oss. Vi tar da kontakt med pasienten og avtaler et hjemmebesøk. Vi er der i løpet av samme dagen hvis nødvendig. Min opplevelse er at det er lettere å avslag/man får et dårligere vedtak der hvor bestillerkontor skal avgjøre ting.
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|