Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor spiser dere ute i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 22:47   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Jeg har jernteppe. Jeg er litt sånn "eh...den ved Tøyen, den i Hagegata, den der de har god mat..." og den i gamlebyen, den gode... Suppler meg, Skilpadda! Og Arakataka. Og Sult.

Jeg er ellers glad i Godt brød, Åpent bakeri, BIT og den gode ved Nationalteateret, der de har ymse take away og spise inne. Hva heter den igjen, da...?

Gammel 08-11-06, 22:56   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er utrolig sjeldent i Oslo og spiser, men de to siste gangene har vi vært en gjeng som har vært på Dinner. Veldig god mat som faktisk smaker selv om det er sterkt, dvs det smaker mer en bare sterkt. Men holder med til mild jeg da. Virker som sjømaten er litt sterkere mild en f.eks kylling.

Gammel 08-11-06, 23:29   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har jernteppe. Jeg er litt sånn "eh...den ved Tøyen, den i Hagegata, den der de har god mat..." og den i gamlebyen, den gode... Suppler meg, Skilpadda! Og Arakataka. Og Sult.

Jeg er ellers glad i Godt brød, Åpent bakeri, BIT og den gode ved Nationalteateret, der de har ymse take away og spise inne. Hva heter den igjen, da...?

Er ikke det BIT da?

Tilføyer gladelig San Leandro Tapas Bar x 2 på listen.
En i Vika/Nationalteateret, og en i Sporveisgata. Nam-nam!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:24   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Er ikke det BIT da?

Nei, det er Boccata! Nydelig mat og deilig take-away. Sushien der er helt knall!

Ellers kan jeg anbefale Happy Sushi i krysset Pilestredet/Universitetsgata og Nam Kang i Torggata når det gjelder Sushi. Sushi på Deli er å leke med livet. Har heller aldri blitt fristet av kakene der.

Gammel 10-11-06, 00:43   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Kanskje ikke etter å ha lest denne artiklen
Synes det var litt trist, jeg synes også tapasen på San Leandro er snadder

Opprinnelig lagt inn av VG

Fire stengt

Også Dionysos taverna, San Leandro Tapas Bar og Flat Mat ble umiddelbart stengt fordi Mattilsynet vurderte forholdene som helsefarlige

Inspektørene var ikke fornøyd med renholdet på noen av stedene. De karakteriserer både renhold og orden som svært dårlig. På Flat Mat ble det i tillegg funnet rottemøkk på et utstyrslager.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 00:54   #6
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Kanskje ikke etter å ha lest denne artiklen
Synes det var litt trist, jeg synes også tapasen på San Leandro er snadder

Jepp,veldig trist Men den gode tapasen fås kjøpt på Smart Club på Billingstad

Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:57   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har jernteppe. Jeg er litt sånn "eh...den ved Tøyen, den i Hagegata, den der de har god mat..." og den i gamlebyen, den gode... Suppler meg, Skilpadda!

"Den i Hagegata" heter Kampens Hete. Det er en ganske intim og hyggelig restaurant med veldig rimelig mat i forhold til gourmetnivået. (Hva var det dere betalte for en femretter?) "Den i Gamlebyen" regner jeg med er Oslo Spiseforretning, den drives av dem som eier Markveien Mat&Vinhus, og er veldig bra. I lokalene til tidligere Gamlebyen Gjestgiveri.

Vi går stort sett på Darbar, den indiske på Enerhaugen, når vi skal ut alle tre. God mat og hyggelige kelnere som har kjent oss i mange år og gir Lillegutt gratis is. De har også takeaway (men ikke utkjøring).

Hvis bare mannen og jeg skal spise ute, blir det oftest sushi, og da gjerne Sushi Nam Kang i Torggata. De har også annen nydelig mat, japansk og koreansk, dersom man har pinglevenner som ikke vil ha sushi.

Og så er det en kjempebillig vietnamesisk restaurant i en av tverrgatene til Torggata som heter Saigon Lille Café. God mat, veldig billig, respateksbord og pinnestoler, og betjening som snakker dårlig norsk og tar mot bestillinger i form av post it-lapper der man selv skriver nummeret på den retten man vil ha.

Gammel 09-11-06, 12:11   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg i Oslo hvert skuddår, men da vi var innom i sommer spiste vi på Natraj Tandoori Restaurant i Bygdøy allé 8. Jeg elsker indisk mat og var så fornøyd.

Noen som har spist der og kan bekrefte at de har god mat?
Eller er det bare jeg som er så urutinert og lett lar meg imponere?

Gammel 09-11-06, 14:59   #9
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sushi kjøper jeg alltid på Le Meo Sushi i Pilestredet (2. etasje vis-a-vis Blitz). Den er nyydelig! (Eller rettere sagt er det Maki jeg kjøper, digger de med fritert scampi, fritert king crab eller fritert kylling)
Pakistansk takeaway har vi kjøpt mange ganger på Shalimar i Konghellegata (inn fra Trondheimsveien nesten ved Sinsen). Kjempegodt!

Går vi på restaurant, blir det ofte Terra eller Dinner i Stortingsgaten. Til litt mer spesielle anledninger har vi valgt Victor på Nordpolen ved Sandaker.
Var på Kampen Bistro med venninner i sommer, det var også veldig bra!

Gammel 10-11-06, 23:58   #10
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Går vi på restaurant, blir det ofte Terra eller Dinner i Stortingsgaten. [...]
Var på Kampen Bistro med venninner i sommer, det var også veldig bra!

Jepp, enig i alle disse.
Kampen Bistro var en enormt flott overraskelse (jeg har ikke vært i den delen av byen før, men for et sted!) Var der sammen med kiddo, da, mulig det trakk opp

Ellers vil jeg anbefale Ylajali! http://www.tekehtopa.no/index_ylajali.html
Fantastisk mat! Da jeg var der sist (til jul i fjor) spiste jeg tom. rødkål. Noe jeg aldri har likt, men det er noe med sammensetningen av smaker. Det var ikke en flekk igjen på tallerkenen(e) mine. Menyen var ferdigkomponert (5-retters), noe som i seg selv var en ny opplevelse for en a la carte fetisjist som meg.
Hmm...dette minner meg på at jeg burde bestille bord der igjen!

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:05   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Nå er jeg i Oslo hvert skuddår, men da vi var innom i sommer spiste vi på Natraj Tandoori Restaurant i Bygdøy allé 8. Jeg elsker indisk mat og var så fornøyd.

Noen som har spist der og kan bekrefte at de har god mat?
Eller er det bare jeg som er så urutinert og lett lar meg imponere?

Jeg synes den er bra jeg! Men Agra på Aker Brygge synes jeg er hakket bedre.

Gammel 09-11-06, 21:05   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Notert!

Gammel 09-11-06, 21:07   #13
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Er enig med mange av dere at Dinner er bra! Veldig bra kinesisk faktisk! Kanskje ørlite overpriset, men vel verdt de ekstra kronene.

Gammel 10-11-06, 00:39   #14
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Agra var min favorittrestaurant helt til de fikk nye eiere for noen år siden. Nå går jeg ikke dit lenger, de har tapt seg noe enormt. Den beste indiske (både med tanke på mat OG service) finner jeg under konserthuset. Husker selvsagt ikke hva den heter.

Ellers har Intermezzo på Bislet vært en favoritt, men den dårlige servicen vi fikk der idag ødela en hel del. Det er sjelden jeg blir behandlet som hår i suppa. Det ble ikke et øre i driks på dusten.

Gammel 10-11-06, 00:41   #15
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Agra var min favorittrestaurant helt til de fikk nye eiere for noen år siden. Nå går jeg ikke dit lenger, de har tapt seg noe enormt. Den beste indiske (både med tanke på mat OG service) finner jeg under konserthuset. Husker selvsagt ikke hva den heter.

Ellers har Intermezzo på Bislet vært en favoritt, men den dårlige servicen vi fikk der idag ødela en hel del. Det er sjelden jeg blir behandlet som hår i suppa. Det ble ikke et øre i driks på dusten.

Mother India har også veeeeeeeeeldig god indisk

Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 00:42   #16
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Mother India har også veeeeeeeeeldig god indisk

Ja, og Mr India. Men den jeg nevnte har alltid fantastisk god service.

Gammel 10-11-06, 15:07   #17
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi var på Agra for noen uker siden, og jeg var kjempefornøyd! Veldig bra service, selv om vi måtte vente litt lenge på hovedretten, og fantastisk mat!
Men nå må jeg få si at det var første gang jeg spiste indisk!

Gammel 11-11-06, 00:18   #18
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vi var på Agra for noen uker siden, og jeg var kjempefornøyd! Veldig bra service, selv om vi måtte vente litt lenge på hovedretten, og fantastisk mat!
Men nå må jeg få si at det var første gang jeg spiste indisk!

Me too! Alltid like fornøyd! Absolutt noe av det beste indiske jeg har smakt, inkludert her på St.Maarten hvor det er plenty indiske restauranter.
Den i Bygdøy alle er også knallbra. Ellers har jeg vært på endel mindre bra indiske liksom-sjapper rundt omkring i Oslo hvor prisen har vært billig og smaken si som så.

Det er forresten en Pakistansk en som er veldig bra også, men den husker jeg aldri navnet på. Ligger i nærheten av Carl Berner.....

Gammel 10-11-06, 13:45   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Vi var på en knallgod indisk resturant i Bygdøy allé, men neimen om jeg husker hva den het, men det kan godt ha vært denne. På høyre hånd hvis du har nesa mot Bygdøy, do som er tilrettelagt for rullestolbrukere (jepp vi var her da jeg var gravid sist), noen bord nede på det nivået hvor man kommer inn også noe trapper og sånt opp til flere bord? Vi har spist oss gjennom mange av Oslos indiske, og denne var virkelig helt i toppsjiktet!

Gammel 10-11-06, 13:54   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Con Gusto i Torggata er en veldig hyggelig og barnevennlig italiensk kafe (som er aldeles utmerket uten barn også). God plass, god kaffe, is og mat, søte servitører, barnestoler, stellebord på do.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.