|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenGrunnen til at jeg lurte på om dette var et seriøst innlegg var at det er mange "tulle innlegg" om ting rundt omkring på forskjellige forum. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektoren
Jeg har sett virkelig mye horribelt på dette området. Jeg har hatt en mor som i perioder av oppveksten min var mer innlagt på lungeavdelingen enn hjemme (de første årene fikk jeg ikke besøke henne engang pga smittefaren for tuberkulose), og jeg har selv jobbet ved tre forskjellige sykehjem og i hjemmesykepleien (samt hatt praksis i fire ulike sykehjemsavdelinger og i hjemmesykepleien). Der finnes desverre veldig mye rart der ute både av smykker, lange negler og neglelakk, og løst hår osv. Ganske skummelt synes jeg. Men de fleste er veldig flinke altså, bare det at man legger så godt merke til dem som ikke gjør som de bør. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Skremmende. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Viser tenner
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg har aldri brukt ringer eller klokke på jobb, men ørepynt??????? Har aldri hørt at ørepynt, selvfølgelig ikke schvære dingle-dangle-øredobber, var forbudt...
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenSykehusinfeksjoner er et STORT problem og dreper mange pasienter hvert eneste år.
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
Enig. Også har man også sterile prosedyrer, og diverse infeksjoner og nyoppererte, osv der også. -Hva skal man med dekontaminator dersom pleierne kommer å henter bekkenet og sprer urinveisinfeksjon eller soppinfeksjon på det og legger det under baken på en pasient som kansje har en liten rift i den tynne huden sin, eller bare er lettmottakelig med nedsatt immunforsvar.
Jeg også. Mange som har "sverget å aldri ta av seg gifteringen" og bare må ha den på. Samme for meg hvilke emosjonelle knytninger de har til den, den sprer smitte like fullt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ikke fullt så fin
|
Den skal av. Skjønner heller ikke hvorfor den skal være "fredet".
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDette er noe man skal ta seriøst. Ringer, smykker og dill og dall er smittebærere deluxe. jeg er sykepleier, og bruker konsekvent aldri slikt på jobb. Jeg har også i bakhodet at man faktisk skal gå foran som et forbilde for studenter som er i avdelingen, i stedet for å lærer videre uvaner som er alt annet enn bra.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|