|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
"De"
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektoren
Ja, jeg tenkte ikke på sykehus. :skrape:
![]() |
#22 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Det kan faktisk ikke sammenlignes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDet blir for teit å bagatellisere dette, synes jeg. Selv kunne jeg ikke tenke meg å gå med smykker og dingeldangel på jobb i somatikken. Og søsteruret + navneskiltet sprites rett som det er.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
weird
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenMen poenget er jo at ansatte i helsesektoren IKKE er uvitende om dette, men allikevel gjør det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
"De"
|
Det er til og med en i DENNE tråden som var uvitende om det.
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDe gangene vi har vært på sykehus har jeg i grunn aldri sett noen med masse smykker når jeg tenker etter.
![]() |
#29 |
Aktiv
![]() |
Akkurat det jeg mener. Kan ikke forvente at de utenfor helsesktoren kan vite så mye om dette. Det er jo derfor jeg skrev: "til alle som jobber i helsesektoren" i overskriften!
![]() |
#30 |
weird
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDet er nok en ukultur noen steder.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
superbruker
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenKlokke og ringer skal av når man er på jobb. Det vet alle som har en utdanning innen helse. På min jobb i hjemmetjenesten tillates giftering og diskre halskjeder. Andre ringer, klokker, armbånd skal av, neglene skal være korte og umalte. Selv bruker jeg ingenting på jobb. Det er mange bakterier som trives i den trange, mørke, varme og fuktige huden under klokkereimen eller under ringen. Ikke så lett å få bort bakteriene, så tar man med seg bakteriefloran fra en bruker til neste. Så drar man hjem med alle bakterier. Nei takk, av med smykker på jobb.
![]() |
#32 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenVi lærer jo nettopp dette på skolen. Ingen smykker, oppsatt hår etc.. og er kjempenøye på dette når vi går på "jobb". Jeg legger derfor også veldig godt merke til det når noen har på seg ringer, løst hår, neglelakk etc..
![]() |
#33 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenGrunnen til at jeg lurte på om dette var et seriøst innlegg var at det er mange "tulle innlegg" om ting rundt omkring på forskjellige forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
weird
Det argumentet er syltynt, synes jeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg syns det er merkelig at det er lov med giftering jeg da. Bakterier trives på den også. Jeg vet at det er mange steder der den er lov.
![]() |
#37 |
Live and let live
|
Jeg har sett virkelig mye horribelt på dette området. Jeg har hatt en mor som i perioder av oppveksten min var mer innlagt på lungeavdelingen enn hjemme (de første årene fikk jeg ikke besøke henne engang pga smittefaren for tuberkulose), og jeg har selv jobbet ved tre forskjellige sykehjem og i hjemmesykepleien (samt hatt praksis i fire ulike sykehjemsavdelinger og i hjemmesykepleien). Der finnes desverre veldig mye rart der ute både av smykker, lange negler og neglelakk, og løst hår osv. Ganske skummelt synes jeg. Men de fleste er veldig flinke altså, bare det at man legger så godt merke til dem som ikke gjør som de bør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gjør så godt som jeg kan.
Skremmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
Ja, han vi hadde i hygiene var veldig klar på dette. Bakterier ser ikke forskjell på vanlig ring og giftering... "åh, nei, dette er en giftering - her må jeg hoppe av"..
![]() |
#40 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg har aldri brukt ringer eller klokke på jobb, men ørepynt??????? Har aldri hørt at ørepynt, selvfølgelig ikke schvære dingle-dangle-øredobber, var forbudt...
![]() |
|
|