|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Sitronen
Nei ikke det alene, men hvordan man forvalter den er sakens kjerne. Hvis man gjør folk til idioter fordi de ikke vet det du vet og som man opplagt burde vite noe om da driter man ut andre og da vil jeg si at det er en måte å holde andre nede på (hersketeknikk om du vil). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Administrator
|
Hva avgjør om det herskes eller ikke? Er det intensjonen til den som skriver, eller er det følelsen den som leser sitter igjen med? Kan det objektivt vurderes om kunnskapsgapet brukes som en hersketeknikk?
Det å formulere akkurat det en faktisk mener på en utvetydig måte er en kunst, jeg beundrer dem som får det til. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Det blir jo leserens oppfatning og følelse som avgjør såklart, men det er vel ikke til å ta feil av når en person skriver: Jøss, det vet da alle, er det mulig osv. Slike kommentarer syns ikke jeg er til å ta feil av. Det er jo også derfor det til stadighet blir misforståelser og diskusjoner. Ikke like lett å få fram det man mener. Hvis man kjenner hverandre godt er det lettere å forstå det andre skriver for da vet man hva den andre står for, men her inne er vi jo ganske ukjente for hverandre i det virkelige liv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
hmmm
|
|
|
|
#6 |
|
Administrator
|
Slik vil det jo alltid være, det er alltid noen som har heiagjeng, selv om jeg - erfaringsmessig fra andre fora - ikke alltid har inntrykk av at det er de som har mest rett i sine uttalelser som får flest heiarop. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Ja, det er jeg enig med deg i. Samtidig så ser jeg at det er lettere å gi støtte når man kjenner hverandre, fordi da forstår man senderens intensjoner bedre, siden man kjenner hverandre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Det skjer neppe alltid, men man får følelsen innimellom på at PMene går hett mellom en del forumbrukere. De varsler hverandre. Det er helt greit det, men noen ganger bør man kanskje stoppe opp og tenke litt før man lar seg rive med eller evnt. be om unnskyldning når man ser at saken var ikke helt som man trodde. For det skjer jo.... eh....håper dere skjønner hva jeg mener, for det gjør jeg |
|
|
|
|
|
#10 |
|
godt brukt
|
Sist redigert av HP : 11-11-06 kl 23:47. Årsak: Fikset sitat |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Live and let live
|
Du har et poeng, men dette er også noe som ofte blir missforstått. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil absolutt kalle det en hersketeknikk, man prøver jo å få motparten til å føle seg dum. For meg er nedlatende språk hersketeknikk.
|
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Jeg har rettet litt opp i det jeg skrev, så quoten blir ikke helt riktig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Som med alt anna kjem det vel heilt an på konteksten og korleis setninga kjem til uttrykk: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Administrator
|
Det står akkurat det samme om du tar bort smiliene, enten ved å deaktivere bildevisning eller å mentalt ignorere dem. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Jepp, det gjer det, og det er nettopp det som er poenget |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Oppklarende og godt svart av deg Desembermamma |
|
|
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Man kan nok brue det som hersketeknikk, om man overkjører andre med fomuleringen sin.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Helt enig i den siste setningen din her!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|