Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Au pair på foreldremøte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Au pair på foreldremøte?
Jeg har opplevd au pair på foreldremøte 6 3,82%
Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte 1 0,64%
Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Ikke hørt, ikke sett 136 86,62%
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett. 10 6,37%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-13, 21:12   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Au pair på foreldremøte?

(Poll kun for dere som bor i Oslo og omegn, det er visst her dette skal være aktuelt)

Altså, i VG+ leser jeg en overskrift om at i Oslo så sender folk au pairen på foreldremøte. Jeg er så dritt lei av at diskusjonen om au pairer, arbeidsforholdene og sikkerheten deres blandes sammen med en "håh, se på de teite rikingene!"-retorikk, og ble utrolig oppgitt.

Jeg har etter 5 år på skole på Oslo Vest aldri sett en au pair på foreldremøte, aldri hørt om en au pair på foreldremøte, og aldri hørt om noen som ar hørt om en au pair på et foreldremøte. Det kan godt hende at det har skjedd en gang, på en skole, hva vet jeg, men å presentere det som et fenomen?

Poll følger.

Gammel 17-10-13, 21:16   #2
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Au pair på foreldremøte?

Vi har bodd både syd-øst og nå nord-øst og har aldri sett noen aupair på foreldremøte . Hverken på skolen eller i bhg . Eldste gikk i bhg på Majorstua .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:16   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri vært borti, aldri hørt om. Privatskole på Majorstuen her.

Gammel 17-10-13, 21:20   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Midt i nedslagsfeltet, kjenner minst fem familier med au pair. Har ikke sett eller hørt om au pair på foreldremøte. Har en gang sett au pair som gikk tur med hunden til en av familiene.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:21   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Midt i nedslagsfeltet, kjenner minst fem familier med au pair. Har ikke sett eller hørt om au pair på foreldremøte. Har en gang sett au pair som gikk tur med hunden til en av familiene.

Tsk-tsk!

Gammel 17-10-13, 21:26   #6
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bor i au-pair land. Ingen av de kommer på foreldremøtene. Levering og henting derimot....

På våre foreldremøter har vi et annet problem, nemlig tolking. Det er svært vanskelug å oppfatte det som sies når det tolkes mange samtidig. Hvordan er det på østkanten, tro?

Gammel 17-10-13, 21:34   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

På våre foreldremøter har vi et annet problem, nemlig tolking. Det er svært vanskelug å oppfatte det som sies når det tolkes mange samtidig. Hvordan er det på østkanten, tro?

Det tolkes ikke av noen som er der på offisielt oppdrag. Men det mange som spør sidekameraten hvis det er noe de ikke forstår. Det er tidvis irriterende, men det synes jeg at man får leve med. Heller det enn at folk ikke møter eller ikke skjønner det som blir sagt.

Gammel 18-10-13, 21:06   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner veldig mange med au pairer, men har aldri vært med om eller hørt om au pair på foreldremøte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 22:38   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har en gang sett au pair som gikk tur med hunden til en av familiene.

Er det fy det? Vår Au Pair går frivillig tur med vår hund; hun liker det (elsker bikkja, har ham inne på rommet sitt når hun ikke jobber på formiddagen etc) og det kunne da ikke falle meg inn at hun skulle nektes fordi det kunne oppfattes stigmatiserende?

Hun har det IKKE som oppgave, men gjør det frivillig.

Og ang HI: Her er drøssevis av Au Pairer, aldri sett noen på foreldremøter og jeg har vært på en del etter hvert. Høres ut som en oppkonstruert problemstilling. (Jeg kunne kanskje hatt med meg vår som ledd i "sånn gjør vi det i Norge greie, men hun får slippe det, altså.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 01:08   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Er det fy det? Vår Au Pair går frivillig tur med vår hund; hun liker det (elsker bikkja, har ham inne på rommet sitt når hun ikke jobber på formiddagen etc) og det kunne da ikke falle meg inn at hun skulle nektes fordi det kunne oppfattes stigmatiserende?

Hun har det IKKE som oppgave, men gjør det frivillig.

Og ang HI: Her er drøssevis av Au Pairer, aldri sett noen på foreldremøter og jeg har vært på en del etter hvert. Høres ut som en oppkonstruert problemstilling. (Jeg kunne kanskje hatt med meg vår som ledd i "sånn gjør vi det i Norge greie, men hun får slippe det, altså.)

Nope, det er ikke fy. Jeg satte litt på spissen, hele au pair-diskusjonen er jo blitt så himla polarisert at man ikke kan be au pairen gjøre en eneste ting uten å bli sett på som en ond, utnyttende hvit jålebøtte uten følelser. En venninne av meg ble snakket til av en fremmed fordi de hadde med au pairen på hytta på fjellet. Noe au pairen hadde vært med på helt frivillig fordi hun så på det som uendelig eksotisk å faktisk gå på ski. Selvsagt kan au pairene gå tur med hunden og barna og familien uten at det skal bli sett på som utnytting.

Jeg er for øvrig helt fullstendig enig i at problemstillingen med au pair på foreldremøte er oppkonstruert.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 19-10-13, 12:10   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er for øvrig helt fullstendig enig i at problemstillingen med au pair på foreldremøte er oppkonstruert.

Oppkonstruert som at det absolutt ikke finnes eller som i at det ikke er et stort problem?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 12:24   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Oppkonstruert som at det absolutt ikke finnes eller som i at det ikke er et stort problem?

Jeg heller mot det første. Og det er i hvert fall helt sikkert overhodet ikke noe stort problem - da ville jeg ha hørt om det fra helt andre kilder enn dagbladet.

Gammel 17-10-13, 21:20   #13
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke hørt, ikke sett. Datapunkt rett vest for Oslogrensen.

Gammel 17-10-13, 21:21   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå bor jo ikke jeg på den kanten av byen hvor der er aller flest au pairer. Men de få som er her har jeg aldri møtt på noe foreldremøte.

Men det er jo noen slike fordommer som vestkantfolk bekrefter helt selv. Karin Naphaug holdt et foredrag i vår barnehage i Oslo Indre Øst (jeg var svært uenig med henne, men det er en annen sak). Da klarer hun å lire av seg: "Snakker au pairene i denne barnehagen engelsk eller?" Vi lo ganske godt, og mumlet noe om at hun kanskje burde tenke litt over hvor hun befant seg. Det var ingen som hadde au pair i den barnehagen.

Gammel 17-10-13, 21:21   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri vært borti, aldri sett. Barnehage og skole på Oslo Vest, barnehage på Majorstua.

(det jeg derimot har sett er svært godt oppmøte av svært engasjerte foreldre, og at det før møtet starter alltid er noen som har meldt seg til FAU og som klassekontakter. Ingen har sendt advokaten sin heller, forresten. )

Gammel 17-10-13, 21:22   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ingen advokater her heller, nei.

Men veldig godt oppmøte, ja.

Men kjipe kjeks.

Gammel 17-10-13, 21:24   #17
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor ikke i Oslo, men det er jo noen au-pairer her også. Og jeg kan med hånden på hjertet både si at jeg aldri har opplevd au-pairer på foreldremøter og at de jeg kjenner som har/har hatt au pair er noen av de mest engasjerte foreldrene som følger opp både skole og barn, sitter i FAU og er med på andre viktige prosjekter.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:27   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ingen advokater her heller, nei.

Men veldig godt oppmøte, ja.

Men kjipe kjeks.

Kjipe kjeks, ja! Og grønnsaker. :skingestemme:

Gammel 17-10-13, 22:58   #19
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men kjipe kjeks.

Kan melde om kjipe kjeks på Vestlandet også.

Gammel 17-10-13, 21:23   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

kanskje det er den filipinske mammaen i barnehagen de egentlig sikter til?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.