|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Har du snakket med dine nærmeste om det?
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Ikke akkurat snakket så mye om det, men mannen min vet at jeg ikke vil kremeres.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg vil donere organer. Ellers ingen planer.
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Noe stot diskusjonstema har det ikke vært akkurat.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg skal kremeres og urnen skal settes ned på min datters grav. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?
Det samme sier moren min, at urnen skal settes i min brors grav. Før syntes jeg det var en trist tanke fordi det jo er oss etterlatte som skal ha et forhold til graven, og vi vil jo helst at hun skal begraves med vår far og at graven skal være et eget sted. Men etter at jeg ble mor selv, forstår jeg godt hva hun mener, og vil selvfølgelig etterkomme ønsket - så nå synes jeg det er en fin tanke.
|
|
|
#8 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Det er helt og holdent opptil mine etterlate.. Det er meg revende likegyldig. Unntatt at jeg ikke har lyst til å brennes. Slett gjerne graven etter 20 år for min del.
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg så nettopp et intervju med en døende mann, han ble spurt om det samme. Han sa at han ikke hadde tenkt noe på det- han syntes ikke det var å bruke tiden sin godt. Jeg må si meg enig i det, selv om jeg ikke er i samme situasjon. Det er ikke noe å gruble mye på, nei. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har ingen preferanser selv; mener også at begravelsen er for de etterlatte, så de får gjøre det som føles riktig og fungerer best for dem. Jeg tror likevel at det ofte kan være enklere for de etterlatte å planlegge begravelsen dersom de har en anelse om hva avdøde selv ville ha likt, så det vil sikkert være fint å ha en vag anelse om det på forhånd, men jeg antar at mannen min kjenner meg såpass at han for det første vet litt hva jeg foretrekker, og for det andre er klar over at jeg synes han kan gjøre akkurat som han vil.
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Enig.
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Ingen ønsker.
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Dette er jeg enig i.
|
|
|
#15 |
|
Viser tenner
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg vil gjerne at organer doneres bort dersom det er mulig, og deretter vil jeg kremeres. Ellers kan de nærmeste selv bestemme hvordan de vil ha begravelsen. Mannen har de samme ønskene som meg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har et blandet forhold til det der.
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?De eneste tankene jeg har gjort er at jeg håper den er langt frem i tid. Minst femti år.
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#19 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har sagt at jeg vil ha en humanistisk begravelse/seremoni, men bortsett fra det har jeg ikke sagt noe.
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg satser på at de gjenlevende lager seg en fin stund sammen. Jeg vil ikke legge noen føringer på dem.
|
|
![]() |
| Emneord |
| begravelse, tafofobi, taxidermi |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|