|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Hva skal vi bære lille i?
Jeg er så redd for å bære feil. Har du et bilde av dette eller noe? Jeg ser ikke for meg hvordan rumpa skal komme lavere enn knærne.
Hvor mye eldre?
|
|
|
#22 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Hva skal vi bære lille i?
Det spørs litt på barnet, personlighet, evnt. prematuritet, og tyngde faktisk (pga. elastikken i mb), men fra 4-6 mnd. alder omtrent.
|
|
|
#23 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva skal vi bære lille i?Storebror ville ikke bæres i noe annet enn fremovervendt i BabyBjørn da han var baby - noe som ikke var godt for verken hans hofter eller min rygg. Vi forsøkte mye forskjellige bæreremedier uten hell. Det ble altså særdeles lite bæring - før han ble eldre og kunne sitte på ryggen i ergosele. Det likte han; |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Se her forresten; (Ikke det beste bildet, men det er en viktig greie, med knærne høyere enn rumpa. På tettinntil.com er det sikkert masse bilder forresten.)
|
|
|
#25 |
|
På vei
Her fant jeg et bilde (fra www.didymos.de) som veldig tydelig viser at rompa er lavere enn knærne. Dette er bæring på en skulder, men prinsipper blir det samme om man bærer med en annen knyting over begge skuldrene. Jeg må innrømme at jeg som regel ikke bar med rompa like lavt i forhold til knærne som dette bildet viser. Faktisk var det lite/ikke noe snakk om akkurat dette da jeg bar mine nyfødte, men når man passer på at sjalet går helt ut til knehasene blir det ganske bra uansett. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Whatever, never mind
|
Bildeserie: http://www.tettinntil.no/Instruksjon...astiskbarn.htm |
|
|
|
|
|
#27 |
|
På vei
Sjal til magebæring (vevd sjal vel å merke, jeg har knapt brukt elastisk) var favoritten min langt ut i andre leveår. Mei Tai foretrakk jeg derimot til ryggbæring, og det begynte jeg med ved ca 6 måneder. Etter hvert fant jeg også ut at jeg likte Mei Tai til magebæring, men da foretrekker jeg helt klart en lett og tynn Mei Tai, som Freehand. Babyhawk og den type kraftige Mei Tai'er liker jeg fortsatt ikke til magebæring, men de er favoritten til ryggbæring. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Men det er veldig individuelt.
|
|
|
#29 |
|
På vei
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hva skal vi bære lille i?
Jepp, det er veldig individuelt, og derfor skrev jeg innlegget mitt for å vise at jeg har andre preferanser enn deg på MT og de som foretrekker elastisk sjal. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva skal vi bære lille i?Takk, dere. Jeg skal prøve det ut i morgen! Men ang. ryggbæring (som jeg venter litt med altså); hvordan i himmelens navn får dere barna oppi sjalet selv? Man må vel ha hjelp?
|
|
|
#31 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi bære lille i?
|
|
|
#32 |
|
På vei
Sv: Hva skal vi bære lille i?
Jeg tar tak under armene og slengte henne på ryggen. Så enkelt atte. De første gangene jeg gjorde det satt jeg på kne på en matte for sikkerhets skyld. Du kan se metoden her. http://www.tettinntil.no/Instruksjon...yggmedkast.htm |
|
|
|
![]() |
|
|