Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva skal vi bære lille i?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-08, 15:34   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hva skal vi bære lille i?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Barna kan bæres med beina ut fra sjalet fra første dag. Det som er viktig er at sjalet går helt ut til knehasene, og at rompa er lavere enn knærne. Det gir god støtte. Om man skal bære med beina ut, eller om man skal bære i froskestilling i starten, er opp til hva den som bærer foretrekker, og hva barnet foretrekker.

Jeg er så redd for å bære feil. Har du et bilde av dette eller noe? Jeg ser ikke for meg hvordan rumpa skal komme lavere enn knærne.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg er veldig glad i Moby Wrap til små babyer, også Mei Tai (Babyhawk) når de blir eldre.

Hvor mye eldre?

Gammel 19-05-08, 15:40   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hva skal vi bære lille i?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvor mye eldre?

Det spørs litt på barnet, personlighet, evnt. prematuritet, og tyngde faktisk (pga. elastikken i mb), men fra 4-6 mnd. alder omtrent.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 15:42   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal vi bære lille i?

Storebror ville ikke bæres i noe annet enn fremovervendt i BabyBjørn da han var baby - noe som ikke var godt for verken hans hofter eller min rygg. Vi forsøkte mye forskjellige bæreremedier uten hell. Det ble altså særdeles lite bæring - før han ble eldre og kunne sitte på ryggen i ergosele. Det likte han;

Lillesøster er en annen type, og hun elsker å bli bært rundt i MobyWrapen. Det er utrolig behagelig, og selv jeg -med dårlig rygg og nakke- kan bære henne lenge uten problem. Mannen liker også å bære i sjalet, og selv om vi har nyfødtinnlegg til ergoen er det sjalet vi begge to bruker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 15:45   #24
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Jeg er så redd for å bære feil. Har du et bilde av dette eller noe? Jeg ser ikke for meg hvordan rumpa skal komme lavere enn knærne.

Se her forresten; (Ikke det beste bildet, men det er en viktig greie, med knærne høyere enn rumpa. På tettinntil.com er det sikkert masse bilder forresten.)

Gammel 19-05-08, 15:48   #25
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Her fant jeg et bilde (fra www.didymos.de) som veldig tydelig viser at rompa er lavere enn knærne. Dette er bæring på en skulder, men prinsipper blir det samme om man bærer med en annen knyting over begge skuldrene. Jeg må innrømme at jeg som regel ikke bar med rompa like lavt i forhold til knærne som dette bildet viser. Faktisk var det lite/ikke noe snakk om akkurat dette da jeg bar mine nyfødte, men når man passer på at sjalet går helt ut til knehasene blir det ganske bra uansett.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 15:50   #26
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bildeserie: http://www.tettinntil.no/Instruksjon...astiskbarn.htm

Videoinstruksjoner: http://www.tettinntil.no/INSTRUKSJON..._baeresjal.htm

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 15:55   #27
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i Moby Wrap til små babyer, også Mei Tai (Babyhawk) når de blir eldre.

Sjal til magebæring (vevd sjal vel å merke, jeg har knapt brukt elastisk) var favoritten min langt ut i andre leveår. Mei Tai foretrakk jeg derimot til ryggbæring, og det begynte jeg med ved ca 6 måneder. Etter hvert fant jeg også ut at jeg likte Mei Tai til magebæring, men da foretrekker jeg helt klart en lett og tynn Mei Tai, som Freehand. Babyhawk og den type kraftige Mei Tai'er liker jeg fortsatt ikke til magebæring, men de er favoritten til ryggbæring.

Gammel 19-05-08, 16:01   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Sjal til magebæring (vevd sjal vel å merke, jeg har knapt brukt elastisk) var favoritten min langt ut i andre leveår. Mei Tai foretrakk jeg derimot til ryggbæring, og det begynte jeg med ved ca 6 måneder. Etter hvert fant jeg også ut at jeg likte Mei Tai til magebæring, men da foretrekker jeg helt klart en lett og tynn Mei Tai, som Freehand. Babyhawk og den type kraftige Mei Tai'er liker jeg fortsatt ikke til magebæring, men de er favoritten til ryggbæring.

Men det er veldig individuelt.
Jeg liker ikke vevd sjal, kunn moby wrap typ. Og jeg foretrekker klart Mei Tai til magebæring også, jeg har prøvd endel forskjellige, men ingen slår helt babyhawken altså.
Derimot, har jeg hatt litt lyst på Mei Tai av typen MaM ECO, altså i det stoffet, hamp/bomull blandingen (55 % hamp/45 % bomull) for å prøve det.
Jeg foretrekker også MT til hoftebæring, evnt. ringslynge hvis det er snakk om en snartur i butikken el. fordi det er så kjappt, og behagelig nok for en liten stund.
Ryggbæring liker jeg ikke så godt i det hele tatt, men med MT og en unge som absolutt vil det så er det greit.

Gammel 19-05-08, 16:11   #29
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hva skal vi bære lille i?

Men det er veldig individuelt.

Jepp, det er veldig individuelt, og derfor skrev jeg innlegget mitt for å vise at jeg har andre preferanser enn deg på MT og de som foretrekker elastisk sjal.

Gammel 19-05-08, 16:23   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, dere. Jeg skal prøve det ut i morgen! Men ang. ryggbæring (som jeg venter litt med altså); hvordan i himmelens navn får dere barna oppi sjalet selv? Man må vel ha hjelp?

Gammel 19-05-08, 16:33   #31
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk, dere. Jeg skal prøve det ut i morgen! Men ang. ryggbæring (som jeg venter litt med altså); hvordan i himmelens navn får dere barna oppi sjalet selv? Man må vel ha hjelp?

Øvelse gjør mester er min erfaring. Prøvde mye fra sofaen før jeg turde gjøre det stående. Fant mange tips inne på tettinntil.com

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 16:37   #32
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Jeg tar tak under armene og slengte henne på ryggen. Så enkelt atte. De første gangene jeg gjorde det satt jeg på kne på en matte for sikkerhets skyld. Du kan se metoden her. http://www.tettinntil.no/Instruksjon...yggmedkast.htm

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.