Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man når man er invitert bort til jul

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 19:36   #181
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

ste-svigerfar er muslim og vil helst ikke ha svin i sitt hus.

forståelig nok Kanskje du kan foreslå pinnekjøtt? Kan jo si til svigermor dette med gilde/e.l.-historiene om bæsj i lammesteken..var jo nettopp to tilfeller uti media

Hmm..hjalp vel ikke matlysten din det

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 00:45   #182
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det ble en lang og fin tråd av den seige lammesteiken,jr .
Ellers er jeg på linje med Mim i dette spørsmålet. Hadde jeg invitert på middag, og noen hadde tatt med medbrakt hadde jeg blitt lei meg. Hadde jeg visst om allergier og ulike preferanser hadde jeg selvsagt tatt hensyn. Skulle bare mangle. Jeg har en fiskehatende kamerat, og han inviterer jeg selvsagt ikke på ovnsbakt laks.

Hos nolomannen er de vant med lutefisk på julaften. Der er jeg en typisk tilbehørsspiser, eller dvs, det er vel luten som blir tilbehør, og hovedretten er potet, ertestuing og bacon .

I bunn og grunn er vi invitet til familiesamling og julefeiring og maten er en del av det. Svigermor har allerede vist at det er gret å ta med medbragt, så her er vel egentlig spørsmålet om jeg vil være like sær, om jeg får gubben til å steke ribbe for meg, og om det er greit for svigerfar å ha svin i huset.

Nå er han i og for seg gift med en ikke-muslim, stefar til to ikke-muslimer som har bodd i samme hus og som har spist både bacon og annen svinsk mat der, OG det er faktsk ikke bare hans hus. Det er egentlig ikke det i det hele tatt, det er svigermor som eier hele sullamitten. Men svigerfar er en likandes kar på hele 37 år og når jeg har fått tenkt meg om så har jeg kommet frem til at det ikke er noe problem å spørre. Hvis jeg synes julaften blir markant dårligere uten min elskede og tradisjonelle julemat, så får jeg bare ta ansvaret for det.

Svigersøster har forlangt ribbe til jul der hjemme før, når jeg tenker meg om, mest på trass tror jeg Kanskje jeg skulle sjekke litt hva hun ønsker. Én mann kan faktisk ikke styre for alle andre. Ikke vet jeg om han tenker i de baner heller, så før jeg maser noe mer så får jeg vel bare snakke med han.

Gammel 11-11-06, 09:51   #183
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

I bunn og grunn er vi invitet til familiesamling og julefeiring og maten er en del av det. Svigermor har allerede vist at det er gret å ta med medbragt, så her er vel egentlig spørsmålet om jeg vil være like sær, om jeg får gubben til å steke ribbe for meg, og om det er greit for svigerfar å ha svin i huset.

Nå er han i og for seg gift med en ikke-muslim, stefar til to ikke-muslimer som har bodd i samme hus og som har spist både bacon og annen svinsk mat der, OG det er faktsk ikke bare hans hus. Det er egentlig ikke det i det hele tatt, det er svigermor som eier hele sullamitten. Men svigerfar er en likandes kar på hele 37 år og når jeg har fått tenkt meg om så har jeg kommet frem til at det ikke er noe problem å spørre. Hvis jeg synes julaften blir markant dårligere uten min elskede og tradisjonelle julemat, så får jeg bare ta ansvaret for det.

Svigersøster har forlangt ribbe til jul der hjemme før, når jeg tenker meg om, mest på trass tror jeg Kanskje jeg skulle sjekke litt hva hun ønsker. Én mann kan faktisk ikke styre for alle andre. Ikke vet jeg om han tenker i de baner heller, så før jeg maser noe mer så får jeg vel bare snakke med han.

Det høres fornuftig ut! Lykke til.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 01:13   #184
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er gift meg en vestlending som ikke overlever en jul uten pinnekjøtt.
Jeg klarer verken lukten eller smaken av det.

Når vi feirer jul med svigerfamilien, så vet jeg at det ikke blir servert ribbe.
Men jeg har snakket med svigermor fra første stund at jeg spiser ALDRI noe jeg ikke liker. Det har ikke noe med dem å gjøre i det hele tatt.
Jeg kaster opp hvis jeg prøver å spise noe jeg ikke liker, har prøvd mange ganger.

Så jeg spurte om det var greit at jeg tar med egen ribbe som jeg bare steker i panna med ribbefett rett før middag, da blir det ikke noe ekstra på henne og jeg spiser det samme tilbehøret som resten.
Heldigvis var ikke det noe problem i det hele tatt.
Alternativet var at jeg bare spiste tilbehøret og ikke noe kjøtt.

Når de er hos oss, så lager vi begge deler.
De liker ribbe etc, men jeg vet hvordan det er å ikke få det man er vant med, så vi disker opp med begge deler, så blir alle glade.

Jeg hadde ikke blitt fornærmet over at noen hadde tatt med egen mat i middags selskap eller noe.
Det er maten de ikke liker, ikke meg eller måten maten er laget på-

Mine venner vet hva jeg liker og ikke liker og omvendt, så når vi ber hverandre på¨middag, så serveres det noe alle liker-

Det du har tenkt til å gjøre er jo en god idè, snakke med han og fortelle akkuratt hvordan det er.
Ikke koselig så sitte å spise mat man ikke liker.
Får vondt i magen bare ved tanken.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:35   #185
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Hva serverer de på føden på riksen, tro

Vil ikke, vil ikke ,VIL IKKE føde på termin. Jeg vil være hjemme på julaften

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:11   #186
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Hva serverer de på føden på riksen, tro

Vil ikke, vil ikke ,VIL IKKE føde på termin. Jeg vil være hjemme på julaften

Når jeg var innlagt på riksen, i januar, så møtte jeg flere som hadde vært der i jula. De sa at maten hadde vært veldig god - de fikk ribbe visstnok. Forøvrig kan jeg trøste deg med at maten på barsel på riksen, er deilig. Jeg koste meg virkelig. I tillegg har du hele tiden tilgang på melk, saft, juice, kaffe, te, og diverse. NB! Ta med klær til babyen. De har riktignok babytøy der, men det er slitent, utvaska, og ser helt skrekkelig ut. Ta også med deg et stort håndkle til å bruke i dusjen, for hånklærne der er bittesmå.
Noe mere du lurer på, så er det bare å spørre.

Lykke til!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.