|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
sasiltranopogol
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
![]() Hva gjør man når man er invitert bort til jultil et sted hvor det ikke serveres ribbe, til alt overmål den eneste julematen jeg liker og i tillegg inderlig elsker? Hadde alt vært såre enkelt kunne jeg stekt den hjemme og hatt den med meg, men ste-svigerfar er muslim og vil helst ikke ha svin i sitt hus.
![]() |
#2 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julDet er ikke så greit å si, selv er jeg evig tilhenger av ribbe på julaften.
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julTja, må dere feire jul der? Det viktigste er å ha det hyggelig sammen med mennesker du liker, og kose seg med god mat og drikke. Ettersom de har "krav" til hva som kan og ikke kan spises, ville jeg tatt det med i betrakningen. Men, selvsagt, en evt. partner bør være enig med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julHvis man blir invitert på festmiddag hjemme hos en muslim, så synes jeg ikke man kan forvente at det skal serveres svinekjøtt, nei.
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julEnten så blir du hjemme og spiser ribbe eller så biter du det i deg og feirer julaften hos svigers. Du får sette opp liste for og i mot begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
sasiltranopogol
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julVanskelig, vanskelig...... Men jeg skjønner at jeg nok må bite skuffelsen i meg
![]() |
#9 |
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julDet spiller vel liten rolle om man har ribben akkurat på julaften? (med fare for å pådar meg alles vrede
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julheyh føler med deg vi skal til svigermor og sikkert spise rå griseknok med"rett i koppen" suppe som saus, og det er den beste delen av det..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julDu spiser det du får servert som best du kan og feirer med ribbe og annet som hører jula di med en annen dag i jula. Synes det er vanlig høflighet å spise litt av det man får servert i selskap selv om man ikke synes det er så godt.
![]() |
#12 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til juljeg har "samme" problem bare omvendt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julNår vi er hos svigermor (som serverer pinnekjøtt) julaften får vi ribberester av foreldrene mine 1. juledag (nåja, rester er det ikke akkurat for de lager ekstra sånn at vi skal få). Hadde vi ikke fått rester fra foreldrene mine hadde jeg laget ribbe selv. Jeg MÅ ha ribbe i jula. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg skjønner ikke problemet. For meg er samholdet viktigst på julaften, så spiser jeg det som blir servert. Klart man blir skuffet om man får omelett eller brødskiver på julaften, men voksne folk som sutrer over at det ikke blir servert ribbe eller pinnekjøtt blir jeg faktisk litt overrasket over. Jula har flere dager der man kan trykke i trynet på ribbe til det renner ut ørene.
![]() |
#16 |
sasiltranopogol
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julProblemstillingen min er vel det at jeg ELSKER ribbe og liker ikke torsk, kalkun eller pinnekjøtt. Selv om man er voksen så har man vel lov til å sutre litt over at tradisjonen men er glad i får en rå og midlertidig stopp?! Hadde nok sutret like mye om jeg ikke ville få med meg tre nøtter til askepott også.
![]() |
#18 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul
Det er selvfølgelig lov å sutre over sånne ting. Mat er tradisjon på julaften, jeg savner også det jeg er vokst opp med de julaftnene jeg får servert noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julMin mor fortalte meg om "gode gamle dager", da hun var rundt 22. Hun hadde nettopp giftet seg med faren min, og ble invitert til hans foreldre hvor de serverte torsk julaften. De spiste av ren høflighet, men hadde pinnekjøttet nærmest klar til servering da de kom hjem til seg selv. Det var visstnok veldig koselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg syns svaret er enkelt, iom at jeg selv nekter å spise noe annet enn MIN julemat på julaften. Kan man ikke være et sted der maten sin blir servert, så er man et annet sted. Julaften er spesielt, man må få ha det slik som man vil.
![]() |
Emneord |
klassiker |
|
|