Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 22:14   #201
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Myrsnipa: Jeg tenkte på deg da jeg gikk tur i dag. Jeg er så glad for at du dro oss igang!! Og jeg kan opplyse om at jeg endte opp med å jogge en del av turen.
Så var det ekstra hyggelig og se en pep-grønnik da jeg kom hjem.

Dere andre også så flinke dere er. Stå på videre!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:19   #202
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Tror jammen trikset for min del er å la være å ha noe søtt i hus, da glemmer jeg det litt bort. Og så drikker jeg mye vann, og spiser kveldsmat, så er behovet noe senket.
Jeg ser det er mange som har klart seg fint, og mange trener! Dere er gode!!!

Det samme trikset bruker jeg også. Har instruert mannen om ikke å kjøpe noe snop. Han kan godt finne på å kjøpe snop på en mandag som skal være til helga.
Og det gjør han enda - etter å ha kjent meg i over 15 år.
(Og fortsatt blir han overrasket over at det blir borte før helga...)

Gammel 27-05-08, 22:21   #203
Asolia
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2008
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

I dag er også min tv-kveld, så jeg slet litt da mannen dro på butikken og lurte på hva han skulle kjøpe til meg men det gikk over og jeg SKAL holde ut.

Hvis søtsuget blir for ille en ettermiddag, så tar jeg bittelitt mørk sjokolade (minst 70% kakao) til. Ser ikke på det som godteri, så lenge man ikke spiser masse da, og det klarer jeg ikke med så mørk sjokolade.

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:23   #204
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flinke dere er!

Nok en godis-fri dag overstått!

Jeg drikker omtrent aldri melk (bruker kun melk på kornbladninger). For å unngå å ende opp som en beinskjør gammel dame, så prøver jeg for tiden å være litt bevisst på melkeinntaket. Jeg tar meg derfor av og til en yoghurt på kveldene - to fluer i en smekk. Melkeprodukt og noe søtt

Gammel 27-05-08, 22:23   #205
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Går helt greit uten godteri men tab må jeg ha.
I dag var jeg så optimist ang nutrilettkuren, men nå har jeg veldig lyst på mat, nesten hva som helst. tror jeg skal gå å ta litt solarium nå, så kanskje jeg slipper å tenke på mat.

Gammel 27-05-08, 22:34   #206
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mannen dro til butikken istad. Han kom jeg med en superships potetgullpose. Det er frustrerte fruer i kveld. Jeg skal klare å holde meg unna den posen. Det er ikke potetgull jeg har lyst på heller. Skal jeg ha noe så har jeg lyst på smågodt. Får jeg ikke det kan like godt være. :sådetså: Det er lov å prøve å lure seg selv litt?

Gammel 27-05-08, 22:37   #207
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Stå på Propella - det er jo ikke godt med potetgull!

Gammel 27-05-08, 22:47   #208
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gått fint i dag også, har spist 2 dl vaniljeyoghurt, men det må da være lov. Trent litt har jeg også.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:49   #209
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg må innrømme at jeg hadde en minisprekk i dag, spiste to skjeer av mannnens oreokakebit. Men det er full skjerpings i morgen igjen!!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 23:21   #210
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Uff så tragisk, Mor til 4. Skjønner godt at du er redd.

Gammel 27-05-08, 23:26   #211
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Huff Mor til 4, så forferdelig.

Myrsnipa; takket være denne tråden så klarer jeg å holde meg. Det er en hel del snop jeg har unngått.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 23:47   #212
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mor til 4: Huff, så skummelt.

Jeg har klart meg supert i dag også. Var veldig misunnelig på mannen som satt og spiste crispers under Frustrerte Fruer og drakk brus, men jeg stod i mot.
Gikk en tur med Noa i dag, ikke akkurat rask gange, men fikk da gått litt iallfall.

Syns vi er flinke jeg.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 23:50   #213
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Så ekkelt, Mor til 4.

Jeg har vært flink idag jeg også. Syklet til å fra fotballtreningen til minstepropell og butikken. Det blir 9 km. Klarte ikke helt å holde meg unna potetgullet til mannen. Tok en håndfull. :skalikkegjentaseg:

Gammel 28-05-08, 00:09   #214
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Juhu! En måned uten sukker idag Har drukket litt cola zero innimellom da.. Å en kvart softis på 17 mai,men er fornøyd med meg selv jeg

Gammel 28-05-08, 00:14   #215
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Juhu! En måned uten sukker idag Har drukket litt cola zero innimellom da.. Å en kvart softis på 17 mai,men er fornøyd med meg selv jeg

Ja det ville jeg også vært! Kjempeflink har du vært!

I dag har jeg motstått trangen til å kjøpe kjeks og snop da jeg var i butikken en liten tur! Spiste en mariekjeks da som sagt men det teller jeg egentlig ikke med. Jeg syns denne tråden hjelper jeg altså. Det blir sånn at jeg tenker "ok, hvis jeg kjøper/spiser dette så må jeg skrive det i tråden og det blir litt teit..." (som om noen eeeegentlig bryr seg om hva jeg spiser da ). Uansett så hjelper det meg og da er det bra nok. Nå skal jeg legge meg og da er denne dagen over også!

Gammel 28-05-08, 00:20   #216
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Har vært i selskap i dag, men hadde bestemt meg for å spise litt kake før jeg begynte på denne sukkerfrie uka (kutter heller ut å spise godteri på lørdag).Så kakestykket er ikke noen sprekk.
Spiste et kakestykke (så synes igrunn jeg var veldig flink for kaka var kjempegod), men har ellers vært sukkerfri i dag også.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 09:58   #217
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flinke damer!

Her går det greit. Både med mat og søtt for tiden. Har ikke et spesielt sug heller. Min gulrot er Peder sin dåp 8.juni. Da blir det tapaskoldtbord og kaker
DA skal jeg få spise hva jeg vil

Men denne uta er det avholds!

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 28-05-08 kl 10:08.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 10:08   #218
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går det også greit. Ikke inntatt noe sukkerholdig, og spiser ellers sunt.
Trening i går også, med personlig trener. Skal få lagt opp et Crossfit-program, er veldig spent på det! Er i rimelig god form, men dette skal visst være DET for kroppen. Så resultater bør komme.

Guniss: Det må være godt å ha noe å se fram til. Men det er vel 8.juni, vel?

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 10:08   #219
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JUNI ja

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:23   #220
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må moderere meg til godtefri uke jeg....og det går fint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.