Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Støtter du lærerstreiken? (Gammel tråd)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sympatiserer du med de streikende?
Ja 80 74,77%
Nei 17 15,89%
Jeg driter i hele streiken 9 8,41%
Dustepåll 1 0,93%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 22:37   #21
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Støtter du lærerstreiken?

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Beklager, jeg kan heller ikke bidra til noen livlig diskusjon. Ja, selvsagt støtter jeg denne streiken.

jeg også

Gammel 28-05-08, 22:53   #22
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg støtter streiken.
Men jeg synes fokuset burde fordeles mer på de streikende yrkesgruppene. Jeg har faktisk enda mer sympati med sykepleiere enn lærerne,i tilegg har ikke de de samme streikerettighetene.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:03   #23
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Hvorfor "lærerstreiken"? UNIO dekker TI medlemsforbund!

Utdanningsforbundet (144 186)
Norsk Sykepleierforbund (84 408)
Forskerforbundet (16 001)
Politiets Fellesforbund (11 668)
Norsk Fysioterapeutforbund (8 531)
Norsk Ergoterapeutforbund (3 199)
Presteforeningen (2 649)
Universitets- og Høyskoleutdannedes Forbund (2554)
Det Norske Diakonforbund (513)
Skatterevisorenes Forening (466)

Denne streiken er faktisk ingen lærerstreik, men en streik hvor mange yrkesgrupper kjemper for sine rettigheter!

Og det er derfor jeg lurte med broren min som er fysioterapeut på markeringa i dag. Han jobber for staten, men var helt enig i at man må være solidarisk.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:04   #24
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg synes altfor mye av fokuset i denne streiken ligger hos lærerne, og jeg sympatiserer mer med et par av de andre gruppene som er i streik. Faktisk så synes jeg ikke lærere har fått et så elendig tilbud som det hevdes.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:11   #25
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg støtter streiken.
Men jeg synes fokuset burde fordeles mer på de streikende yrkesgruppene. Jeg har faktisk enda mer sympati med sykepleiere enn lærerne,i tilegg har ikke de de samme streikerettighetene.

Men er ikke noe av poenget med Unio at man forhandler for alle gruppene og står sammen om dette. Lærerne, førskolelærerne og andre som streiker gjør det for hele forbundet. Slik at sykepleierne ikke nødvendigvis trenger å ta ut så mange i streik, og allikevel vil det merkes. -Eller har jeg misforstått.

Ellers tror jeg nesten vi lærere har flere ulemper enn fordeler av at det fokuseres så mye på oss i denne konflikten. Da blir det bare den samme gamle leksa om sutrete og sytete lærere som burde holde munn, siden vi har lang ferie og korte dager.

Kaija, dyktig adjunkt som gjerne vil ha litt mere lønn.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:14   #26
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Gå inn på Aftenposten på nett og se den vinklingen de har på lærernes streik. Reaksjonær, tabloid drittavis.

Gammel 28-05-08, 23:54   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Gå inn på Aftenposten på nett og se den vinklingen de har på lærernes streik. Reaksjonær, tabloid drittavis.

Jeg har alltid sett på Aftenposten som en seriøs avis. Hvilken artikkel er det?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 00:29   #28
El Sig
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
El Sig har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja det gjør jeg.

El Sig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 07:59   #29
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Jeg har alltid sett på Aftenposten som en seriøs avis. Hvilken artikkel er det?

Det er vel ingen hemmelighet at Aftenposten er en heller høyreorientert avis. Se etter emneord "Streik" og se sakene du får opp og vinklingen de har valgt. Også er det forskjell på papirutgaven og nettutgaven, da. Aftenpostens nettutgave er helt på høyde med VG og Dagbladet tabloidmessig.

Gammel 29-05-08, 08:22   #30
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er inhabil men støtter streiken.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 13:09   #31
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Er ikke særlig inhabil, men støtter streiken.
Vet hvor mye lærerne egentlig jobber. (for å fortsette med det eksempelet)

Sist redigert av Maylen : 29-05-08 kl 13:23.
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 13:22   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er jeg piss lei streik.

Gammel 29-05-08, 13:56   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Akkurat nå er jeg piss lei streik.

Så du stemte nei?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 13:58   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten fått meg Unio-streike-t-skjorte i dag. Jeg lurer fremdeles litt på om det er mulig å få en litt mer feminin modell, kanskje en innsvinget i en litt knæsj farge? Denne t-skjorta var firkantet og svart.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 14:28   #35
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg støtter selvsagt streiken. Lærere med tre års utdanning får 3.5% og sykepleierne og førskolelærerne 3.2% for å ta de verste eksemplene. Det er ned i reallønn, ettersom det er langt under prisstigningen.

Gammel 29-05-08, 17:57   #36
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har forresten fått meg Unio-streike-t-skjorte i dag. Jeg lurer fremdeles litt på om det er mulig å få en litt mer feminin modell, kanskje en innsvinget i en litt knæsj farge? Denne t-skjorta var firkantet og svart.

Jeg vil også ha en sånn! I Oslo kom jeg akkurat for seint til å få en. Jeg så mange som hadde andre modeller der, men det så ut som om de hadde redesignet dem selv (klipp og sy). Svart er jo fint, da.

Gammel 29-05-08, 19:56   #37
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sympatiserer!

Gammel 31-05-08, 13:37   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Når tydeligvis all skyts rettes inn mot bydelene her i Oslo som ikke akkurat flommer over av ressurssterke A4-familier med praktikanter og mulighet for hjemmekontor, mister jeg litt av godviljen, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 14:21   #39
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Javel? Skoler som Grindbakken, Bogstad og Midtstuen og sånt?

Gammel 31-05-08, 14:30   #40
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også organisert i Utdanningsforbundet, og støtter selvsagt streiken fullt ut. Det er latterlig når flere yrkesgrupper med høyere utdanning har hatt negativ lønnsvekst de siste åra.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.