|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Passiv
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Hvis ikke velgerne forstår hva politikerne har sagt i denne saken er de dumme. Dumme som brød. |
|
|
|
#223 |
|
Deltidsmamma
|
Du kan umulig ha lest emm's innlegg særlig godt. |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Ringskrømt
|
Gjør du deg vanskelig nå, Nebbia?
|
|
|
#225 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Nemlig.
|
|
|
#226 |
|
Passiv
|
Jeg prøver ikke å gjøre meg vanskelig, men jeg har vanskelig for å forstå bakgrunnen til det voldsomme engasjementet. Flere har påpekt at det er summen av alle de ekstra utgiftene som er årsaken til at folk reagerer nå. I så fall burde det blir opptøyer når Gjedrem snart justerer renten opp igjen. Jeg føler meg overbevist om at så ikke skjer. |
|
|
|
#227 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men var det virkelig en bombe for deg? Sist redigert av emm : 01-06-08 kl 00:36. |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Jeg driter i hvor mye drivstoffet koster. |
|
|
|
|
|
#229 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Har uenigheten nå kokt ned til at man debatterer hvorvidt politikerne burde sagt "staaakkars dere".
|
|
|
#230 |
|
Ringskrømt
|
Alvorlig talt, Polyanna.
|
|
|
#231 |
|
Passiv
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Økte drivstoffpriser handler ikke bare om privatbilhold, men om veldig mange andre ting også. Det er lett å sitte midt i oslogryta og bedyre at man må bruke bilen mindre. Utfordringen ligger gjerne i at i tillegg til økte kostnader for bilhold, kommer økte transportpriser på nødvendige husholdningsvarer og annet. Økte transportpriser gjenspeiler seg i det generelle prisnivået, og fører til generell prisstigning og derav også høyere rente. For dere som sitter i Oslogryta vil ikke dette gi noe særlig utslag, men for oss som bor i deler av landet der det slett ikke finnes jernbane som alternativ transportvei, har det ganske mye å si. |
|
|
|
#232 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#233 |
|
Passiv
|
Helt greit det. Det har vært gjort utallige ganger før, men ingen problem for meg. |
|
|
|
#234 |
|
Passiv
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?http://www.eiendomsmeglingsnemnda.no...1/1/1841_1.pdf |
|
|
|
#235 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Jeg synes også at det blir for enkelt å gjøre dette til en Oslo-versus-de-som-har-forstått-det-greie, selv om jeg forstår argumentene i forhold til å selv kjenne prisøkningen på lommeboka. Man kan ha en generell holdning til at avgiftene på bensinpriser skal holdes på nåværende nivå/økes uansett om man bor i Oslo eller i mer usentrale strøk. Det samme gjelder også om man har dårlig råd og mottar sosialhjelp, man kan fortsatt ha et engasjement som ikke går i retning av lave bensinpriser. Jeg tror at dette i stor grad dreier seg om holdninger man har, ikke kun hvor tynn lommeboka er eller hvor man måtte finne på å bo.
|
|
|
#236 |
|
Passiv
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på? |
|
|
|
#237 |
|
Passiv
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?Takk for tallene! |
|
|
|
#238 |
|
Passiv
|
Man kan lese mye rart av statistikk. |
|
|
|
#239 |
|
Passiv
|
Det finnes løgn, forbannet løgn og statistikk. |
|
|
|
#240 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?En annen nevnte tidligere å tråden at dette medførte uheldigheter for kollektivtransporten også. Her hvor jeg befinner meg nå (på ferie); så blir kolektivtransporten dyrere. |
|
|
|
![]() |
|
|