Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 23:57   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ja, dette med å bruke sunn fornuft kontra dette med hva som ikke var farlig før. Min mor brukte sin sunne fornuft i 1974 ved å amme meg i 9 mnd(dog med tillegg av kumelk fra 6 mnd som nå er fy), røyket ikke i svangerskapet eller etterpå (selv om det var veldig vanlig), svært restriktiv med godteri og is, svært fokusert på sunne matvaner og kosthold, brukte bilsete på meg og søsteren min selv om alle andre kalte det barnemishandling, brukte ulltøy når alle andre syntes det var teit og hadde fødselspermisjon.
Man kunne faktisk bruke sunn fornuft da også, akkurat som nå. Min sunne fornuft blandet med kunnskap om allergier og kumelk sier meg at en sleik av isen etter 6 mnd ikke gir allergier eller ødelagt tarmsystem for resten av livet. Min sunne fornuft blandet med kunnskap og fakta sier meg at man bør være svært forsiktig med å introdusere kumelk og melkeprodukter før 1 år, slik jeg har gjort med mine barn. En sleik av en is kaller jeg svært forsiktig fortsatt.

Jeg har også sunn fornuft, samt erfaring med kumelkallergi, og kan fortelle deg at en sleik av isen er altfor mye for en allergisk unge på 6 måneder.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.